پیشگیری از دیابت با این میوه


پیشگیری از دیابت با این میوه

دیابت یک اختلال مزمن متابولیک است. کاربرد گیاهان دارویی در طب سنتی، یکی از درمان‌های بی خطر در بیماری دیابت به شمار می‌رود.

در دهه‌های اخیر تمایل به استفاده از دارو‌های گیاهی، برای کنترل بیماری هایی، چون دیابت در جهان افزایش یافته است. یکی از دالایل این علاقمندی می‌تواند اثر بخشی باالینی این دارو‌ها وپرهیز از عوارض جانبی ناخواسته دارو‌های شیمیایی باشد.

جنس عناب اثرات درمانی گوناگونی مانند کاهش دهندگی قندخون، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و اثرات محافظت کبدی دارد. در مطالعات فیتوشیمیایی آنتی اکسیدان‌های فراوان و ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، ساپونین ها، تانین ها، استرول‌ها و سیکلوپپتید‌های آلکالوئیدی از میوه این گیاه جداسازی شده که اثرات درمانی عناب را به آن نسبت می‌دهند ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامتر‌های بیوشیمیایی مانند اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.

به طور کلی میوه عناب دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و در پیشگیری از التهاب ناشی از دیابت و درمان دیابت موثر است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا