افشاگری رسانه های عبری از آماده سازی ارتش اسرائیل برای حمله به رفح


افشاگری رسانه های عبری از آماده سازی ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

اقتصادنیوز: رسانه‌های رسمی عبری زبان شامگاه دوشنبه فاش کردند که اشغالگران قصد دارند به منظور آماده سازی ارتش خود برای حمله زمینی به شهر رفح ظرف ۲ هفته ۱۰ هزار چادر در نزدیکی این شهر واقع در جنوب نوار غزه برپا کنند. این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک جلسه مشورتی امنیتی درباره آمادگی برای انجام عملیات نظامی در شهر رفح برگزار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کانال عبری زبان «کان» خبر داد که سند رسمی به دست آمده حاکی از آن است که «رژیم صهیونیستی طی ۲ هفته آینده ۱۰ هزار چادر در خارج از رفح برپا خواهد کرد».

این شبکه عبری زبان افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار چادر دیگر در دست خرید است که بعداً در منطقه نصب می‌شود.

این کانال ادامه داد: بر اساس جدول زمانی (برای برپایی این چادرها) می‌توان گفت که راه تخلیه ساکنان از رفح هنوز طولانی است.

با وجود افزایش هشدارهای بین‌المللی در مورد عواقب فاجعه بار و در سایه حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در رفح، اشغالگران بر حمله به رفح اصرار دارند و ادعا می‌کنند که این شهر «آخرین سنگر جنبش حماس» است.

خبر مرتبط
وزارت جنگ اسرائیل فیلم خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم را منتشر کرد+ فیلم

اقتصادنیوز: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ویدیوی جدیدی از خسارت‌های وارد شده به پایگاه نواتیم منتشر کرد.

در طول جنگ، رژیم اشغالگر اکثر فلسطینی‌های شمال و مرکز نوار غزه را مجبور کرد به شهر رفح در مرز مصر فرار کنند.

«کان ۱۱» گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا قصد داشت اعلامیه‌هایی برای تخلیه ساکنان رفح منتشر کند، اما در دقیقه ۹۰، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، تصمیم تعویق این اقدام را به اطلاع اعضای کابینه جنگ رساند. هدف نتانیاهو جلب حمایت کامل آمریکا در خصوص حمله ایران بود زیرا که واشنگتن به شدت با حمله گسترده به رفح مخالف است.

در این رابطه وزارت جنگ رژیم متجاوز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز دوشنبه برای آمادگی‌های به اصطلاح «بشردوستانه» ضروری به عنوان مقدمه عملیات نظامی در رفح رایزنی‌هایی را انجام داد.

خبر مرتبط
گورهای دسته‌جمعی شاهدی بر نسل‌کشی است/ اسرائیل نباید مصون بماند

بیان اینکه رژیم صهیونیستی با گورهای دسته جمعی به دنبال فرار از پاسخگویی بین المللی است، افزود: جامعه جهانی نباید رژیم اشغالگر را از مجازات مصون نگه دارد.

گالانت در مذاکراتی که با حضور إیال زمیر مدیرکل وزارت امنیت و غسان علیان هماهنگ کننده دولت اشغالگر در اراضی اشغالی فلسطین برگزار شد، تاکید کرد که بر اساس تصمیم کابینه، باید مقدمات و مجموعه‌ای از اقدامات جهت آماده سازی برای شروع عملیات زمینی، با تمرکز بر تخلیه غیرنظامیان از رفح و گسترش جاده‌ها برای آوردن مواد غذایی و تجهیزات لازم انجام شوند.

تا این لحظه، اشغالگران طرح‌های تخلیه غیرنظامیان و زمان حمله زمینی برنامه ریزی شده به رفح را روشن نکرده‌اند.

پیشتر روز دوشنبه، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس از احتمال جلو انداختن تاریخ عملیات نظامی در رفح همزمان با اعلام ارتش اشغالگر مبنی بر جذب ۲ تیپ از نیروهای ذخیره و اعزام آنها به نوار غزه خبر داد.

این رادیو به نقل از یک منبع امنیتی تاکید کرد: پاسخ حماس که به میانجی‌ها داده توافق پیشنهادی را رد می‌کند و «تاریخ عملیات نظامی اسرائیل در رفح با گام‌های سریع نزدیک‌تر می‌شود».

تقویت نیروهای ذخیره در نوار غزه به دلایل متعددی از جمله افزایش تعداد آنها در آستانه حمله احتمالی به رفح صورت گرفته زیرا اشغالگران تصور می‌کنند آمادگی برای عملیات نظامی در اوج خود است، در حالی که امکان تغییر تاریخ رفح را رد نمی‌کنند». اسرائیل امکان نزدیک‌تر کردن تاریخ عملیات را تا زمانی که توافقی صورت نگرفته، رد نمی‌کند.

حدود یک هفته پیش، به ویژه در ۸ آوریل، بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اشغالگر، از طریق ویدئویی که توسط دفترش منتشر شد، گفت که تاریخی برای تهاجم به رفح تعیین شده است.

این اظهارات در بحبوحه مذاکرات با هدف دستیابی به توافق بین دولت اشغالگر و حماس بیان شد. نتانیاهو در آن زمان گفت: «گزارش مفصلی در مورد مذاکرات در قاهره دریافت کردم، ما همیشه برای رسیدن به اهدافمان تلاش می‌کنیم که مهمترین آن آزادی همه اسیرانمان و دستیابی به پیروزی مطلق بر حماس ورود به رفح و از بین بردن تیپ‌های حماس در آنجا است، این اتفاق خواهد افتاد و تاریخ مشخصی وجود دارد.»

نتانیاهو همیشه تلاش می‌کند حماس را مقصر بداند، در حالی که گزارش‌های اخیر مطبوعات اسرائیل نشان می‌دهد که او همچنان دستیابی به توافق را خنثی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)