حمله اوکراین به تأسیسات هسته ای جایز نیست


حمله اوکراین به تأسیسات هسته ای جایز نیست

شی جین پینگ و شولتز بر عدم استفاده از سلاح های هسته ای و حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز تأکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش شبکه تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان درباره بحران اوکراین گفت و گو کردند و خاطرنشان کردند که مخالف استفاده از سلاح های هسته ای و حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز هستند.
یک منبع رسانه ای اعلام داشت، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و شولتز، صدراعظم آلمان طی گفتگو درباره بحران اوکراین بر مخالفت خود با استفاده از سلاح های هسته ای و حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز تاکید کردند.
تلویزیون مرکزی چین گزارش داد:"شی جین پینگ و شولتز در مورد بحران اوکراین تبادل نظر عمیقی داشتند و اعلام کردند که چین و آلمان متعهد به رعایت اهداف و اصول منشور سازمان ملل هستند و با استفاده از سلاح های هسته ای و حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز مخالف هستند."
خاطرنشان می شود که طرفین همچنین از حل و فصل صحیح مسائل مربوط به امنیت غذایی بین المللی و رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه حمایت کردند.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با اولاف شولز، صدراعظم آلمان در پکن گفت، همه طرف های بحران اوکراین باید برای بازگرداندن صلح در سریع ترین زمان ممکن تلاش کنند تا از خارج شدن اوضاع از کنترل جلوگیری کنند.
شی جین پینگ در مورد بحران اوکراین گفت: "در شرایط فعلی، برای جلوگیری از تشدید درگیری و خارج شدن (اوضاع) از کنترل، همه طرف‌ها باید برای بازگرداندن سریع صلح با یکدیگر همکاری کنند."
رئیس جمهور چین گفت که پکن از کنفرانس صلحی حمایت می کند که توسط روسیه و اوکراین به رسمیت شناخته شده باشد و به بحث منصفانه درباره همه پیشنهادات بپردازد.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت: "پکن از تشکیل به موقع کنفرانس بین المللی صلح که توسط هم روسیه و هم اوکراین به رسمیت شناخته شده و البته با مشارکت برابر همه طرف ها و بحث و بررسی عادلانه درباره همه طرح های صلح باشد، حمایت می کند."
رئیس جمهوری چین تاکید کرد که پکن از همه تلاش ها برای پیشبرد راه حل مسالمت آمیز بحران حمایت می کند.
12 مارس، لی هوی نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا، دومین سفر اروپایی خود با هدف یافتن راه حل های سیاسی برای بحران اوکراین به اتمام رساند. وی از روسیه، بلژیک، لهستان، اوکراین، آلمان و فرانسه بازدید کرد و در آنجا با مقامات این کشورها گفتگو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق