جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه در استان یزد با عنوان «دادخند» آغاز شد. آیین افتتاحیه دومین جشنواره طنز «دادخند»، ۲۰ فروردین ماه با حضور «محمدرضا حدادزاده» دادستان کل استان و جمعی از مدیران و مسئولان قضایی، هنرمندان،...

دومین جشنواره شعر طنز عدلیه در استان یزد با عنوان «دادخند» آغاز شد.

آیین افتتاحیه دومین جشنواره طنز «دادخند»، ۲۰ فروردین ماه با حضور «محمدرضا حدادزاده» دادستان کل استان و جمعی از مدیران و مسئولان قضایی، هنرمندان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز در محل حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، «مهدی پرنیان» مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دومین جشنواره شعر طنز قوه قضاییه در استان یزد با عنوان «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ادبی در سه بخش عمومی، قضایی ویژه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان برگزار خواهد شد.

«محمد رضاد حدادزاده» دادستان کل استان نیز در این مراسم گفت: یکی از قالبهای گفتمان سازی در جامعه را شعر طنز است و امیدواریم که با برگزاری این گونه جشنواره‌ها و کمک جامعه هنری در سایر بخشها، در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیبهای اجتماعی در جامعه گام برداریم.

این مقام قضایی شناخت سختی‌های کار قضایی و ایجاد دیدی واقع بینانه از تلاش‌های قوه قضاییه، تقویت ارتباط مردم با عدلیه، استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع‌رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، کشف استعدادهای ادبی در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار در زمینه عدلیه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

به گزارش ایسنا شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان تا پایان روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳فرصت دارند آثار نثر و نظم خود را در موضوعات و قالب‌های مطرح شده در متن فراخوان به رایانامه www.adlieyazd.ir ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول