مرغ اژدها در سفره غذایی ثروتمندان ویتنام + فیلم


مرغ اژدها در سفره غذایی ثروتمندان ویتنام + فیلم

به گزارش رکنا به نقل از فرارو، پا‌های توده‌دار مرغ دانگ تائو (Dang Tao) که در شمال ویتنام پرورش داده می‌شود، به عنوان یک غذای لذیذ درنظر گرفته می‌شود و در سال نو قمری ویتنامی...

به گزارش رکنا به نقل از فرارو، پا‌های توده‌دار مرغ دانگ تائو (Dang Tao) که در شمال ویتنام پرورش داده می‌شود، به عنوان یک غذای لذیذ درنظر گرفته می‌شود و در سال نو قمری ویتنامی در میان ثروتمندان محبوبیت خاصی دارد.

در مزرعه‌ای نزدیک به هانوی پایتخت ویتنام، مرغ‌های عجیب با پا‌هایی بسیار بزرگ پروش داده می‌شوند که قیمت هر یک از آن‌ها به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد.

این نژاد که با نام مرغ اژد‌ها نیز شناخته می‌شود پا‌هایی به ضخامت یک آجر دارد و حتی مسابقات زیبایی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

لو ون هین پروش دهنده مرغ دانگ تائو به خبرگزاری فرانسه گفت که کلید طعم خوب پا‌های این پرنده رژیم غذایی آن از ذرت و برنج و آزادی پرسه زدن آن است.

وی که بیش از ۱۵ سال است در زمینه پرورش مرغ دانگ تائو فعالیت می‌کند، می‌گوید: هرچه مرغ اژدها بیشتر راه برود، ماهیچه‌هایش قوی‌تر و بزرگ‌تر می‌شود.

گوشت مرغ دونگ تائو - که می‌تواند تا ۱۰ کیلوگرم هم برسد به دلیل بافت سفت و جویدنی آن بسیار ارزشمند است. همچنین چربی کمی دارد. گاهی اوقات به صورت آب‌پز، سرخ شده، خورشتی یا با علف لیمو سرو می‌شود.

لو ون هین گفت: بهترین قسمت مرغ دونگ تائو، پوست پا‌های آنهاست. هر چه پا‌ها بزرگتر باشد، خوشمزه‌تر است.


مرغ اژدها در سفره غذایی ثروتمندان ویتنام + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق