محبوبیت فزاینده ایران در جهان اسلام با «وعده صادق»


محبوبیت فزاینده ایران در جهان اسلام با «وعده صادق»

فارغ از ابعاد نظامی- فنی حمله بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی، به نظر می‌آید انتشار این خبر در فضای مجازی به سرعت سبب افزایش محبوبیت ایران میان شهروندان کشورهای حوزه غرب آسیا و در سطحی بالاتر جهان اسلام شده است.

محبوبیت فزاینده ایران در جهان اسلام با «وعده صادق»

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ با گذشت بیش از 190 روز از جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی فلسطین در غزه، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است وارد درگیری مستقیم با تل‌آویو شد و به وسیله حمله گسترده پهپادی- موشکی عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. شامگاه شنبه یگان‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بیش از 300 پرتابه به سمت اهداف نظامی در فلسطین اشغالی هدایت کردند.

کارزار فرسایشی در شام سبب شد محور مقاومت سال‌ها بر مبارزه با تروریسم تمرکز و در عین حال با روایت رسانه‌ای کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مقابله کند


با وجود همکاری دست کم چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن با سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی، موشک‌های ایرانی موفق شدند پایگاه هوایی راهبردی نواتیم، محل استقرار جنگنده‌های اف- 35 را هدف قرار دهند. فارغ از ابعاد نظامی- فنی حمله بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی، به نظر می‌آید انتشار این خبر در فضای مجازی به سرعت سبب افزایش محبوبیت ایران میان شهروندان کشورهای حوزه غرب آسیا و در سطحی بالاتر جهان اسلام شده است.


تأثیر مستقیم این حمله بر توقف عملیات ارتش صهیونیستی در نوار غزه و آرامش ساکنان این باریکه سبب شده است بسیاری از مخاطبان خارجی و تحلیلگران نسبت به اقدامات ضد صهیونیستی محور مقاومت همدلی بیشتری نشان دهند.


پس از جنگ داخلی در سوریه و رشد افراط گرایی در منطقه، دستگاه‌های تبلیغاتی عربی سعی کردند ایران را مخالف به قدرت رسیدن نیروهای اسلام گرا در دمشق معرفی کنند. این ادعا در حالی مطرح می‌شد که گروه‌های تروریستی فعال در سوریه در همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی قصد داشتند تا پس از تغییر نظام سیاسی در سوریه امکان ارتباط میان ایران و لبنان را قطع کنند.


این کارزار فرسایشی در شام سبب شد محور مقاومت سال‌ها بر مبارزه با تروریسم تمرکز و در عین حال با روایت رسانه‌ای کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مقابله کند. با فروکش کردن فتنه جنگ مذهبی در منطقه و برجسته شدن مجدد موضوع فلسطین به نظر می‌آید گذر زمان به خوبی حامیان و دشمنان واقعی آرمان قدس را به افکار عمومی؛ به ویژه ملت‌های منطقه نشان داده است.


پست‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) پس از عملیات «وعده صادق» یکی از مظاهر افزایش محبوبیت ایران در جهان اسلام است. به عنوان نمونه کاربری فلسطینی در حساب شخصی خود نوشت، بعد از مدت طولانی فلسطینیان می‌توانند در آرامش استراحت کنند. حساب کاربری «Palestine Online» تصاویری از شادی مردم لبنان و بیروت پس از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی به اشتراک گذاشت.


همزمان تصاویر مشابهی از شادی مردم منطقه، به ویژه عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. کاربری مالزیایی اقدام به انتشار خبر حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی کرد و در بخش نقل توئیت نوشت، اقدام نظامی ایران طبق اصل 51 منشور سازمان ملل متحد در زمینه حق قانونی برای دفاع از خود است.


قدرت نرم به دست آمده از اقدامات میدانی نیروهای مسلح باید از سوی دستگاه های متولی فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی غنیمت شمرده شود و تهران باید بتواند با استفاده از این اندوخته به نقش آفرینی بیشتری در جهان اسلام بپردازد.


در حالی که جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی بر تحریم شرکت‌ها و کالاهای حامی این رژیم تأکید می کند، خرید و حمایت از نمادهای حامی فلسطین و محور مقاومت باید به موجی جهانی تبدیل شود. به عبارت دیگر، اگر افزایش محبوبیت ایران نتواند در صحنه‌های مختلف به افزایش مزیت نسبی کشورمان کمک نکند، آنگاه باید از فرصت سوزی تاریخی کشور در برابر پنجره باز شده در برابر کالاها و تولیدات اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی ایران در بازار کشورهای عربی و اسلامی سخن گفت.


بهره سخن

یکی از پیامدهای ایجابی عملیات «طوفان الاقصی» برای منافع ملی ایران، تقویت نماد جمهوری اسلامی ایران میان کشورهای مسلمان است. با گذشت بیش از 6 ماه از جنگ غزه، ایران به همراه اعضای محور مقاومت برای حمایت از مردم فلسطین و اعمال فشار بر دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی رویکرد «وحدت میدان‌ها» را دنبال می‌کند.


اتخاذ چنین سیاستی سبب شده است تل‌آویو و سنتکام از شمال سرزمین‌های اشغالی تا محدوده دریای سرخ درگیر مقابله با تهدیدات گروه‌های مقاومت شوند و نتوانند تمام توان نظامی خود را در غزه متمرکز کنند.

قدرت نرم به دست آمده از اقدامات میدانی نیروهای مسلح باید از سوی دستگاه های متولی فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی غنیمت شمرده شود


حال پس از حمله ایران به عمق سرزمین‌های اشغالی به نظر می‌آید حمایت صادقانه از مردم فلسطین بیش از پیش برای مسلمانان به اثبات رسیده باشد و دیگر کشورها مانند ترکیه، قطر یا مصر نمی‌توانند با راه اندازی نمایش‌های تبلیغاتی خود را حامی مقاومت یا ملت فلسطین نشان دهند. به عبارت دیگر صداقت ادعای هر یک از کشورهای اسلامی در حمایت از غزه ارتباط مستقیم با بهایی دارد که این کشورها در مبارزه با ارتش و ماشین ترور رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان