ایجاد ارزش افزوده با احداث شهرهای مولد کشاورزی


ایجاد ارزش افزوده با احداث شهرهای مولد کشاورزی

مدیرعامل موسسه جهاد توسعه وزارت جهاد کشاورزی طرح احداث شهرهای مولد کشاورزی با هدف اقتصادی کردن کشاورزی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده را یکی از بسترهای مدرن جهش تولید با مشارکت مردم دانست و از ۱۰ برابر شدن تولید در واحد سطح با اجرای این طرح خبر داد.

ایجاد ارزش افزوده با احداث شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی محمد هادی حاج محمد افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، طرح‌ احداث ۵ شهر مولد کشاورزی و طرح‌های آبخیزداری توسط این موسسه در دست اجراست که عمده این طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان و فناوری‌های روز منطبق بر اهداف سند ملی امنیت غذایی است.

مدیرعامل موسسه جهاد توسعه وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی شهرهای مولد کشاورزی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد که این طرح رویکردی کاملاً نوین به ایجاد شهرهای مولد در حوزه کشاورزی دارد و تمرکز آن بر افزایش اشتغال و تولید است.

وی گفت: این شهرها با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید،افزایش میزان اشتغال و افزایش درآمد فعالان عرصه کشاورزی می‌شود که نقش محوری مدیریت این شهرها نیز بر عهده مردم قرار دارد.

حاج‌محمد گفت: برآورد اولیه ما ایجاد ۵ شهر مولد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده که در استان بوشهر شکل گیری این شهر با پیشرفت قابل توجهی همراه است.

مدیرعامل موسسه جهاد توسعه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این طرح، تولید در واحد سطح را ۸ تا ۱۰ برابر می سازد که باعث افزایش مزیت اقتصادی تولید و مشارکت گسترده‌ مردم می‌شود.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری و احیای قنوات با مشارکت مردم برای بهینه‌سازی منابع پایه و جلوگیری از عوامل آسیب زا مانند سیلاب و خشکسالی در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج