تدوین چارچوب برنامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد


تدوین چارچوب برنامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

مشاور مدیرعامل در امور همکاری‌های بین‌المللی شرکت بازآفرینی شهری ایران از تدوین چارچوب برنامه همکاری میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تحت عنوان «بازآفرینی شهری پایدار در جمهوری اسلامی ایران» خبر داد.

تدوین چارچوب برنامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت راه و شهرسازی، «صادق صادق پور» افزود: چارچوب همکاری مذکور برای بازه زمانی چهار ساله تهیه و تنظیم شده که حاصل برگزاری جلسات کارشناسی شرکت بازآفرینی شهری ایران با کارشناسان هبیتات است.

وی با بیان اینکه برنامه همکاری تدوین شده مشتمل بر مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشترک اعم از مستندسازی تجارب برتر، طرح‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، اجرای پروژه‌های پایلوت است، توضیح‌داد: این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در کشور اجرا می‌شود.

صادق پور ادامه‌داد: چارچوب همکاری یاد شده ذیل برنامه پرچمدار «جوامع محلی فراگیر و شهرهای پررونق» هبیتات تدوین شده است که نتایج مورد انتظار در چهار حوزه دانش‌افزایی و ارتقای ظرفیت، تقویت مشارکت و همکاری‌های میان شبکه نهادهای دولتی، محلی و مردمی و نیز راهکارهای پیشرفته و طرح‌های ابتکاری اثربخش در زمینه بازآفرینی شهری پایدار با استفاده از تجارب برتر بین‌المللی را به‌دنبال خواهد داشت.

در راستای شعار سال ۱۴۰۳، موضوع مشارکت مردمی در بازآفرینی شهری پایدار و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از اولویت‌های شرکت بازآفرینی شهری در پیشبرد و اجرای چارچوب برنامه همکاری مشترک با هبیتات به‌ شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)