ورود 60 درصد فاضلاب شهری دزفول به رودخانه «دز»


 ورود 60 درصد فاضلاب شهری دزفول به رودخانه «دز»

مسعود نوری‌پور در جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز که در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از رودخانه دز به عنوان شاهرگ حیاتی و اقتصادی استان خوزستان باید به صورت مستمر انجام شود و هر گونه...

مسعود نوری‌پور در جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز که در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از رودخانه دز به عنوان شاهرگ حیاتی و اقتصادی استان خوزستان باید به صورت مستمر انجام شود و هر گونه غفلتی در این زمینه پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی ناگواری برای بهره‌مندان به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وظیفه قانونی سازمان محیط زیست، نظارت بر پیشگیری از ورود آلاینده‌ها از طریق عوامل صنعتی و محیط شهری به رودخانه‌ها است که با توجه به اهمیت موضوع و نیز مطالبات متعدد مردمی، از سال ۱۳۹۳ کارگروهی تحت عنوان حفاظت کیفی رودخانه دز با حضور نمایندگان و اعضای این کارگروه از جمله فرمانداری، امور آب، شهرداری، محیط زیست، آب و فاضلاب و منابع طبیعی برگزار می‌شود و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه حفاظت از رودخانه از طریق جلوگیری از ورود پساب و پسماند و یا تسهیل در اجرای قانون انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در خصوص آخرین وضعیت اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش به شبکه فاضلاب شهری گفت: با وجود برخی اقدامات انجام‌شده توسط پادگان ارتش و اداره آبفای شهرستان دزفول، متاسفانه همچنان این فاضلاب در رودخانه دز جاری است. با توجه به مصوبات اخیر این کارگروه اجرای هر چه سریعتر تعهدات و وظایف قانونی و رفع معضل موجود ضروری است.

نوری‌پور عنوان کرد: وظیفه قانونی اداره آب و فاضلاب انجام مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب است. حدود ۶۰ درصد از فاضلاب شهری دزفول از جمله زیبا شهر، بخش‌هایی از کوی حافظ، فاضلاب خروجی جنب پارک مهرگان و نیز گاومیش آباد غربی و شرقی همچنان به صورت خام وارد رودخانه دز می‌شود که این موضوع علاوه بر خطرات بهداشتی فراوان، موجب نگرانی دوستداران محیط زیست را به دنبال داشته است.


 ورود 60 درصد فاضلاب شهری دزفول به رودخانه «دز»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی