ارتش روسیه موقعیت خود را در جهت آودیوسکی بهبود بخشید


ارتش روسیه موقعیت خود را در جهت آودیوسکی بهبود بخشید

تلفات نیروهای اوکراینی روزانه حدود 400 سرباز اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز 16 آوریل (سه شنبه) گزارش داد که در مسیرهای آودیوسکی و کوپیانسکی، نیروهای اوکراینی روزانه حدود 400 سرباز خود را از دست می دهند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام داشت: «نیروهای مسلح اوکراین طی شبانه روز گذشته در محورهای کوپیانسک و آودیوکا 400 نیروی نظامی خود را از دست دادند.
در محور آودیوکا، واحدهای یگان نیروهای "مرکز" با اقدامات فعال وضعیت تاکتیکی را بهبود بخشیدند و هشت ضدحمله گروه های تهاجمی تیپ 25 نیروی هوابرد، تیپ های 68 و 71 یاگر و تیپ های 23، 24، 115 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق مختلفی از شهرک های جمهوری خلق دونتسک دفع کردند».
همچنین در گزارش وزارت دفاع پیرامون این محور آمده است:" نیروهای مسلح اوکراین بیش از 380 پرسنل نظامی، یک خودروی جنگی پیاده نظام، دو خودرو، یک دستگاه توپ خودکششی 155 میلی‌متری پالادین ساخت آمریکا، یک دستگاه توپ خودکششی 122 میلی‌متری گووزدیکا و سه دستگاه هویتزر 122 میلی‌متری دی-30 را از دست دادند."
در محور کوپیانسک، واحدهای یگان نیروهای "غرب" وضعیت را در امتداد خط مقدم بهبود بخشیدند و دو ضد حمله گروه های تهاجمی تیپ 21 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه شهرک مسکونی ترنی در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند».
در گزارش این وزارتخانه پیرامون محور آمده کوپیانسک است:" دشمن قریب 30 پرسنل نظامی، دو خودروی جنگی زرهی، یک دستگاه توپ خودکششی 155 میلی متری پالادین ساخت آمریکا، یک هویتزر 155 میلی متری "ام198" ساخت آمریکا و یک هویتزر 152 میلی متری "مستا-بی" را از دست داد. علاوه بر این، یک انبار مهمات صحرایی نیروهای مسلح اوکراین نیز منهدم شد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس