تولید روانکارهای محیط‌ زیست‌ محور «کاسترول»


تولید روانکارهای محیط‌ زیست‌ محور «کاسترول»

کاسترول با گروه کلین هاربورز و زیرمجموعه آنها Safety-Kleen توافق کرد برای عرضه محصولات جدید خود در ایالات متحده برنامه‌ای محیط زیست محور تحت عنوان «Castrol MoreCircular» را آغاز کند.

این ابتکار پیشگامانه با هدف ارتقای پایداری در صنعت روانکارها از طریق کاهش ردپای کربن روانکارها از طریق یک فرآیند مصرف مجدد نوآورانه است.

برنامه «Castrol MoreCircular» که قرار است ۲۰ می ۲۰۲۴ به طور رسمی در نمایشگاه حمل‌ونقل پیشرفته شهر لاس‌وگاس از ایالت نوادا آمریکا راه‌اندازی شود، شامل جمع‌آوری روغن مصرف شده از مشتریان تجاری، پالایش مجدد آنها و بلندینگ مجدد می‌شود.

روغن پایه تصفیه شده به روانکارهای درجه‌یک برای توزیع به مشتریان تبدیل می‌شود. این فرآیند نه تنها ضایعات را کاهش می‌دهد، بلکه به طور قابل‌توجهی ردپای کربن روانکارها را کاهش می‌دهد.

آندریاس اُزبار، مدیر شعبه آمریکای کاسترول، بر همسویی این برنامه با استراتژی پایداری PATH۳۶۰ آنها، که بر پذیرش استفاده مجدد تمرکز دارد، تاکید کرد.

اُزبار گفت: «توانایی ما برای جمع‌آوری روغن‌های مستعمل از سراسر کشور و فرآوری مجدد آن به این معنی است که بسیاری از این روغن‌ها می‌توانند بارها مورد استفاده قرار گیرند، درنهایت به روان‌کننده‌هایی می‌رسیم که با ردپای کربن پایین‌تر برای کمک به مشتریان تجاری ما برای رسیدن به اهداف پایداری که در برنامه‌های آنها درنظر گرفته شده است.»

اُزبار در ادامه توضیح داد: «همکاری با Safety-Kleen از شبکه گسترده آنها به‌عنوان بزرگ‌ترین گردآورنده روغن مصرف‌شده در آمریکای‌شمالی با بیش‌از ۲۰۰ شعبه استفاده خواهد کرد.

برایان وبر، رئیس این شرکت گفت: «مجموعه‌ ما مفتخر است که با کاسترول همکاری می‌کند تا بازیافت بیشتری را در صنعت روانکارهای ایالات متحده فراهم کنیم.»

تخمین زده می‌شود روانکارهای تحت برنامه «MoreCircular» حاوی حداقل ۶۵درصد روغن پایه تصفیه باشد که باعث می‌شود ۲۰ تا ۴۰درصد از اثر کربن کمتری در مقایسه با فرمول سنتی داشته باشند.

این ابتکار شکاف موجود در چرخه مصرف روانکار آمریکایی‌ها کمک خواهد کرد که از میزان ۲۰درصدی فعلی تصفیه به روغن پایه، به سهم بیشتری از مصرف بیش‌از یک‌میلیارد گالنی این کشور نسبت به کشورهای اروپایی دست پیدا کنند.

تعهد کاسترول به پایداری فراتر از برنامه «MoreCircular» است، زیرا این شرکت همچنان بر استراتژی «PATH۳۶۰» خود تمرکز دارد که هدف آن صرفه جویی در ضایعات، کاهش کربن و بهبود زندگی تا سال ۲۰۳۰ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس