آمریکا زیر بار بدهی‌های سنگین می‌رود+جزئیات


آمریکا زیر بار بدهی‌های سنگین می‌رود+جزئیات

اقتصادنیوز: دیوان محاسبات آمریکا و کنگره این کشور از افزایش ۲ برابری بدهی ایالات متحده در سال جاری خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لاکهید مارتین برنده یک قرارداد ۱۷ میلیارد دلاری برای توسعه نسل بعدی سامانه‌های رهگیری آمریکا برای دفاع از این کشور در مقابل موشک‌های قاره پیما شده است. این قرارداد بدهی‌های آمریکا را مضاعف خواهد کرد.

خبر مرتبط
بیانیه مهم خزانه داری آمریکا درباره بدهی دولت بایدن

اقتصادنیوز : وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بدهی عمومی کلی دولت فدرال آمریکا برای اولین بار فراتر از ۳۴ تریلیون دلار رسید. این در حالیست که اعضای کنگره خود را برای نزاعی دیگر بر سر بودجه فدرال در هفته های آتی آماده می کنند.

به گفته آژانس موشکی آمریکا طبق این قرارداد وزارت دفاع آمریکا ۲۰ سامانه موشکی خریداری و آنها را در منطقه آلاسکا مستقر خواهد کرد.

در همین حال، بدهی ملی آمریکا در اوایل آوریل به حدود ۳۴.۶ تریلیون دلار رسید که جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، آن را عددی ترسناک خواند.

خبر مرتبط
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌ها علیه انصارالله یمن

اقتصادنیوز: تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز جمعه وارد مرحله اجرایی شد.

در حال حاضر، حدود ۲۸ درصد از بودجه آمریکا از طریق استقراض از کشورهای دیگر تامین می‌شود. در چهار سال گذشته، اندازه بدهی آمریکا به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) از ۱۰۷.۲ درصد به ۱۳۱.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، پرداخت های بهره دولتی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد خود خواهد رسید که بخشی از آن به دلیل افزایش نرخ بهره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403