سفیر عربستان: مجال فرهنگی یکی از بهترین امکانات ارتباط ایران و عربستان است


سفیر عربستان: مجال فرهنگی یکی از بهترین امکانات ارتباط ایران و عربستان است

سفیر عربستان سعودی ضمن اشاره به نقش نویسندگان در تحکیم روابط ایران و عربستان، مجال فرهنگی را یکی از بهترین امکانات ارتباط دو کشور دانست و گفت: بسیاری از ناشران عربستان مشتاق بودند که در این نمایشگاه شرکت کنند، اما زمان کافی برای هماهنگی حضور در نمایشگاه فراهم نشد.

سفیر عربستان: مجال فرهنگی یکی از بهترین امکانات ارتباط ایران و عربستان است

به گزارش ایران اکونومیست از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، عبدالله‌بن سعودالعنزی در دیدار با رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روابط مشترک فرهنگی بین دو کشور که در حال حاضر در بهترین وضعیت است یادکرد و گفت: فعالیت‌هایی مانند نمایشگاه کتاب می‌تواند روابط بین دو کشور را بیش‌ از پیش تقویت کند.

سفیر عربستان سعودی ضمن اشاره به نقش نویسندگان در تحکیم روابط دو کشور، مجال فرهنگی را یکی از بهترین امکانات ارتباط دو کشور دانست و گفت: بسیاری از ناشران عربستان مشتاق بودند که در این نمایشگاه شرکت کنند، اما زمان کافی برای هماهنگی حضور در نمایشگاه فراهم نشد.

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم گفت: سطح فرهنگی مردم ایران در نمایشگاه کتاب متجلی می‌شود.

وی افزود: بسیار علاقه‌مندیم همسایگان ما و کشورهای منطقه از نمایشگاه کتاب بهره‌مند و با حضور شما و ناشران و چهره‌های فرهنگی عربستان سعودی در نمایشگاه کتاب تهران این امر تقویت شود و ایران هم در نمایشگاه کتاب ریاض با توان ویژه شرکت‌کند.

احمدوند گفت: کتاب و نشر می‌تواند ارتباط بیشتری بین دوملت ایجاد کند و آثار نویسندگان خوب ایرانی بیش از این در جامعه جوان و فاضل عربستان معرفی شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران از نمایشگاه‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود که حدود ۱۵۰هزار مترمربع مساحت دارد و حداقل ۵ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و بیش از ۲۰۰هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شده ‌است. ایران از لحاظ تعداد عناوین منتشر شده کتاب جز ۵ کشور برتر دنیاست و هر سال ۹۰هزار مولف ایرانی آثارشان منتشر می‌شود.

احمدوند اضافه کرد: بسیار علاقه مندیم این دستاورهای شگرف فرهنگی ایران در حوزه‌ نشر در اختیار کشور عربستان سعودی قرار گیرد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی سفیر عربستان سعودی برای بازدید از کتاب‌های منتشر شده در ایران با موضوع عربستان، گفت: ناشران مختلفی در حوزه روابط بین‌الملل و مسائل منطقه‌ای در ایران کتاب منتشر می‌کنند، حدود ۷هزار ناشر فعال داریم و بیش از ۵۰ ناشر در ایران در مورد کشور عربستان و زمینه‌های مشترک کتاب منتشر کرده‌اند که می‌توانیم در آینده آثاری را که در ایران درباره عربستان سعودی منتشر شده برای شما ارسال کنیم.

احمدوند در پایان گفت: ما علاقه‌مندیم تفاهم‌نامه‌ای بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه ریاض منعقد شود و بتوانیم از امکانات مشترک استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده با پیش‌بینی زمان مناسب بتوان میزبان ناشران عربستان بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار«بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه KETAB.IR به صورت مجازی برگزار می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!