بررسی پمپ دیافراگمی ضد اسید


بررسی پمپ دیافراگمی ضد اسید

ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که در مورد این پمپ‌ ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا قبل از خرید با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید.

قطعاً قبل از خرید هر نوع وسیله‌ ای باید به استانداردهای امنیتی آن بیشتر از هر چیزی توجه کنید. اگر شما یک پمپ دیافراگمی خریداری کرده باشید که اصول ایمنی در آن رعایت نشده باشد، نمی‌ توانید انتظار رضایت بعد از استفاده را داشته باشید. به خاطر همین باید از قبل آن ها را بررسی کنید. یکی از پمپ‌ های دیافراگمی که خیلی زیاد در مورد آن صحبت می‌ شود، پمپ‌ های ضد اسید هستند. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که در مورد این پمپ‌ ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا قبل از خرید با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید.

اهمیت استفاده از پمپ‌ های ضد اسید

شرکت‌ هایی که جزو صنایع شیمیایی به حساب می‌ آیند، همیشه تاکید دارند که استانداردهای ایمنی باید رعایت شود. به خاطر همین هر طور که شده، کارگران و اشخاصی که در پروسه تولید محصول شرکت دارند را موظف می‌ کنند که یک سری قوانین را رعایت کنند. این شرکت‌ ها بر این عقیده هستند که اگر در طول فرایند تولید هرگونه مواد نشت کند، باعث عواقب جبران ناپذیر می‌ شود که روی سلامت کارگران و محیط کار تاثیرگذار است.

از آنجایی که مواد شیمیایی خیلی متنوع هستند و انواع آن ها با یکدیگر تفاوت های جزئی و کلی دارد، به خاطر همین ویژگی‌ های مختلف باید یک سری اصول را برای آن ها در نظر گرفت. تولید این مواد هم هزینه بسیار زیادی دارد. از طرفی اگر وسط تولید مشکلی اتفاق بیفتد، یعنی به خاطر آلودگی یا نقص تولید متوقف شود، خسارت‌ های مالی زیادی را به بار خواهد آورد. به خاطر همین بسیار مهم است که ما تمامی راهکارها را در پیش بگیریم که حداقل آسیب را تجربه کنیم. یکی از آن ها استفاده از پمپ‌ های دیافراگمی ضد اسید است و تا حد زیادی ایمنی را فراهم می‌ آورد.

کاربرد پمپ‌ های دیافراگمی ضد اسید

قطعاً شما قبل از خرید هر دستگاهی مثل دستگاه ایرلس در مورد کاربرد آن ها تحقیق می‌ کنید. پمپ‌ های ضد اسید هم در این دسته‌ بندی قرار می‌ گیرند. از این پمپ‌ ها برای انتقال اسید استفاده می‌ کنند و مطمئن هستند که هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی‌ شود. سیالاتی که ویسکوزیته های مختلف داشته و خاصیت سایندگی و خورندگی دارند، توسط این پمپ‌ها حمل و نقل می‌ شود و آسیبی به آن ها وارد نخواهد شد.

مشخصات فنی که در مورد این پمپ‌ ها وجود دارد، شامل ابعاد فشرده و جمع و جور می‌ شود که باعث می‌ شود شما بتوانید آن ها را در فضای مختلف نصب کرده و راه‌ اندازی کنید. این پمپ‌ ها می‌ توانند طیف گسترده‌ ای از مواد خورنده و اسیدی را حمل و نقل کنند و هیچ وقفه ای هم در خط تولید آن ها اتفاق نمی‌ افتد.‌ اگر بخواهیم در مورد کاربرد آن ها وسیع‌ تر توضیح دهیم، باید بگوییم که برای انتقال اسیدهای زیر مورد استفاده قرار می‌ گیرند:

  • سولفوریک اسید
  • اسید سیتریک یا جوهر لیمو
  • فسفوریک اسید
  • اسید کرومیک
  • اسید کلرید
  • اسید موریاتیک
  • اسید استیک
  • نیتریک اسید
  • هیدروفلوروئیک اسید

البته همه این مواردی که گفته شد؛ تنها کاربرد نیستند. بلکه می‌ توانند انواع مایعات چسبنده، رنگ‌ ها، حلال‌ ها، سیالات قابل اشتعال و مواد شیمیایی ساینده را هم به خوبی حمل کنند، بدون اینکه آسیبی به آن ها وارد شود.

بررسی پمپ دیافراگمی ضد اسید

مزایای استفاده از پمپ دیافراگمی ضد اسید

مزایای زیادی در مورد استفاده از این پمپ‌ ها وجود دارد که در این قسمت به تعدادی از آن ها اشاره می‌ شود. در صورتی که قصد تهیه پمپ دیافراگمی، دستگاه ایرلس، پلی یوریا و... را دارید، شرکت صنعت تجهیز انواع گوناگون این محصولات را با قیمت های بسیار مناسب عرضه می نماید.

  • اول از همه اینکه این پمپ‌ ها نیازی به اتصال به برق ندارند. یعنی کارکرد آن ها از طریق هوای فشرده است و هیچ نیازی هم به برق وجود ندارد. در واقع چنین ویژگی مثبتی در آن ها باعث شده که بتوانند در محیط‌ های قابل انفجار به خوبی استفاده شوند.
  • نکته بعدی اینکه بدنه آن ها کامپکت و فشرده و همچنین سبک است. در نتیجه شما می‌ توانید آن ها را در محل‌ های مختلف جابجا کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • ابعاد آن ها هم خیلی بزرگ نیست. در نتیجه می‌ توانید در اکثر سیستم‌ ها از آن ها استفاده کنید.
  • نکته بعدی اینکه گستردگی ویسکوزیته دارند، یعنی برای استفاده از سیالات که ویسکوزیته آن ها متنوع است، گزینه مناسبی به حساب می‌ آیند.

جنس پمپ‌ دیافراگمی ضد اسید

معمولاً جنس آن ها از پلی تترا فنوئورو اتیلن است که به آن ها دیافراگم تفلون هم گفته می‌ شود. مقاومت شیمیایی آن در برابر انواع و اقسام اسیدها بسیار بالاست و خورندگی و سایش معمولاً در آن ها اتفاق نمی‌ افتد و خیلی خوب می‌ تواند این شرایط را دوام بیاورد.

خرید پمپ‌ های دیافراگمی ضد اسید

خوشبختانه مراکز مختلفی هستند که این پمپ‌ ها را به فروش می‌ رسانند اما باید دقت کنید که از هر جایی خریدتان را انجام ندهید. شما می‌ توانید بهترین پمپ‌ های دیافراگمی را از جایی خریداری کنید که مدت زمان طولانی در این عرصه فعالیت می‌ کنند و آن هم جایی نیست جز صنعت تجهیز که نه تنها پمپ ‌های دیافراگمی، بلکه دستگاه خط‌کشی خیابان، دستگاه‌ های ایرلس و مواردی از این قبیل داخل این مجموعه به فروش می‌ رسد. شما می‌ توانید این محصولات را با قیمت کاملا مناسب از صنعت تجهیز تهیه کنید و مطمئن شوید که بالاترین کیفیت را دارند.

سخن پایانی

استفاده از پمپ‌ های دیافراگمی ضد اسید مزایای بسیار زیادی دارد. مهم ترین مزایای آن ها این است که اسید به آن ها آسیب وارد نمی‌ کند. در نتیجه برای انتقال خیلی از مواد شیمیایی آن ها را مورد استفاده قرار می‌ دهند. اما اینکه شما بدانید این دستگاه را از کجا خریداری کنید و یا اینکه کاربرد آن ها دقیقاً چیست و چه تعریفی برایشان وجود دارد، هم بسیار حائز اهمیت است. به طور کامل راجع به این موضوع برایتان صحبت کردیم و گفتیم که کاربرد این پمپ ها دقیقاً چیست و چه تعریفی برایشان وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است. همچنین، بیان کردیم که این پمپ‌ ها دقیقاً برای حمل چه موادی استفاده می‌ شوند و مجموعه ای را معرفی کردیم که بتوانید خیلی راحت خریدتان را از آنجا انجام دهید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پل طبیعت، برج آزادی و میلاد امشب خاموش می‌شود