تاکید استولتنبرگ بر عدم حضور نیرو‌های ناتو در اوکراین


تاکید استولتنبرگ بر عدم حضور نیرو‌های ناتو در اوکراین

دبیرکل ناتو تاکید کرد این سازمان قصد ندارد بطور مستقیم با روسیه درگیر شود، اما از اوکراین در برابر جنگ حمایت می‌کند.

تاکید استولتنبرگ بر عدم حضور نیرو‌های ناتو در اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تایید کرد که این ائتلاف قصد ندارد مستقیماً در جنگ اوکراین شرکت کند یا نیرو به آنجا بفرستد.

براساس گزارش المیادین، استولتنبرگ در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا گفت که ناتو قصد ندارد مستقیماً وارد درگیری شود. او توضیح داد که ناتو دو وظیفه اصلی در رابطه با جنگ اوکراین دارد که عبارتند از حمایت از کی‌یف و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در خارج از اوکراین.

استولتنبرگ افزود: اوکراین درخواست اعزام نیرو نکرده است، اما از ما حمایت می‌خواهد و از مهمات و توپخانه تهاجمی درخواست می‌کند. اکنون خطر قریب‌الوقوع هرگونه حمله نظامی علیه متحدان ناتو را نمی‌بیند.

روز گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر احتمال اعزام نیرو‌های کشورش به اوکراین، گفت: اگر پرسنل نظامی فرانسوی در منطقه درگیری در اوکراین مستقر شوند، به هدفی برای نیرو‌های روسی تبدیل خواهند شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد امکان اعزام واحد‌های فرانسوی و سایر نیرو‌های ناتو به اوکراین، به دلیل بی‌مسئولیتی و عدم عقلانیت، نمی‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌ها شود.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این یکی از مظاهر آمادگی و قصد وارد شدن به رویارویی مسلحانه مستقیم با روسیه، که به معنای درگیری مستقیم نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکنش وزیر دفاع به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه