اپل بابت تبلیغ جنجالی «آی‌پد پرو M4» عذرخواهی کرد


تبلیغ جنجالی اپل برای معرفی «آی‌پد پرو M4» با چنان موج گسترده‌ای از انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان مواجه شد که غول دنیای فناوری به‌ناچار، عذرخواهی کرد و گفت که با این ویدیو، در رسیدن به هدف خود که تجلیل از کاربران و نمایش قابلیت‌های آیپد است، ناکام مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، روز سه‌شنبه گذشته، اپل «آی‌پد پرو مجهز به تراشه M4 » را معرفی کرد و آن را «باریک‌ترین محصول خود» توصیف کرد. برای تبلیغ تمام امکانات خلاقانه آی‌پد، این شرکت ویدیویی تبلیغاتی با عنوان «Crush!» منتشر کرد (برای تماشای فیلم، اینجا را کلیک کنید) و در آن، اجسام فراوانی مانند پیانو، دستگاه ضبط و دستگاه‌های هنری دیگری را تحت‌فشار پرس هیدرولیک قرار داد تاخرد شوند؛ درنهایت، تنها یک محصول باقی ماند که همان « آی‌پد پرو جدید» بود.

به نقل از دیجیتاتو، حجم انتقادات به این تبلیغ آن‌قدر زیاد بود که اپل مجبور به عذرخواهی شد. «تور میهرن»، معاون بخش بازاریابی اپل در بیانیه‌ای به Ad Age گفت: «خلاقیت بخش اصلی دی‌ان‌ای ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان را توانمند می‌سازد. هدف همیشگی ما این است که با روش‌های بی‌شماری از کاربران تجلیل کنیم و ایده‌های خود را از طریق آی‌پد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبوده‌ایم و از این بابت متأسفیم».

ازجمله اعتراضات چهره‌های معروف می‌توان به «هیو گرانت»، هنرپیشه بریتانیایی اشاره کرد که تبلیغ اپل را «تخریب‌کننده تجربیات انسانی» اعلام کرد. «پاول گراهام» سرمایه‌گذار و هم‌بنیان‌گذار Y Combinator نیز از جمله دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری گفته بود: «استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

برای مشاهده دیگر اعتراضات به ویدیوی جنجالی اپل، گزارش «ویدئوی جنجالی اپل، استیو جابز را در گور لرزاند/ فیلم» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904982

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان 90 درصدی سرطان با یک ایمپلنت اکسیژن‌خوار