افشاگری یک مقام آگاه از علت موضع جدی آمریکا درباره حمله به رفح


افشاگری یک مقام آگاه از علت موضع جدی آمریکا درباره حمله به رفح

اقتصاد نیوز : یک منبع آگاه مصری که نامش فاش نشده است، گزارش داد که موضع سخت آمریکا علیه اشغالگران در مورد رفح و تاخیر در ارسال تسلیحات تا حدی به اعتراض مصر به آمریکا نسبت به رفتارهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به خصوص عملیات در جنوب غزه و تسلط بر گذرگاه رفح مرتبط است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا به گفته این منبع مصری، قاهره، واشنگتن را مسؤول نتایج اقدامات اشغالگران دانسته است.

به گفته همین منبع، مصری‌ها به آمریکایی‌ها گفتند: «شما باید راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنید، زیرا آنچه در رفح رخ داد، تلاش‌های میانجی‌گری مصر برای دستیابی به توافق را از بین می‌برد و پیامدهای منفی برای امنیت ملی مصر و ناآرامی در جامعه مصر دارد.»

خبر مرتبط
روز سخت سازمان ملل/ آیا عضویت کامل فلسطین تأیید می‌شود؟

اقتصاد نیوز :مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد.

این منبع مصری عنوان کرد با وجود اظهارات صهیونیست‌ها مبنی بر محدود بودن عملیات رفح، مصری‌ها تضمین واقعی برای عدم گسترش آن ندارند و امیدوارند موضع آمریکا، صهیونیست‌ها را از انجام آن منصرف کند.

به گفته منابع کانال عبری، مصر به اسرائیل اطلاع داده که فعالیت تمام کامیون‌هایی را که برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اختصاص داده است، تا زمانی که اسرائیل تاریخی برای بازگشایی گذرگاه رفح تعیین کند، متوقف خواهد کرد.

خبر مرتبط
پیام مهم مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات

اقتصاد نیوز :وزارت امور خارجه مصر از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی خواست تا «انعطاف» نشان دهند و «در اسرع وقت» به آتش‌بس در غزه دست یابند که امکان تبادل اسرا بین ۲ طرف را فراهم کند.

این در حالی است که عصر پنجشنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تحولات مربوط به رفح و تهدیدهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کان ۱۱ گزارش داد که اسرائیل بحث‌های راهبردی را در مورد موضوع «روز پس از» جنگ آغاز کرد و نهادهای رسمی پیامدهای آتی در مورد اقدامات اسرائیل پس از عملیات رفح را بررسی کردند.

یک منبع سیاسی که نامش از سوی این کانال فاش نشد، گفت: «عملیات رفح مستلزم اتخاذ تصمیمات راهبردی در مورد راه‌های پیش رو است، نه تنها در مورد اینکه چه کسی گذرگاه رفح را کنترل خواهد کرد، بلکه در مورد اینکه آیا اسرائیل نقش طرف‌های محلی (در غزه) را تقویت می‌کند یا اینکه حکومت نظامی را تحمیل خواهد کرد.

در این جلسه هیچ تصمیمی صادر نشد و قرار است امروز جلسه دیگری برگزار شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ابراز همدردی چین با دولت و ملت ایران