پیام مهم مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات


پیام مهم مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات

اقتصاد نیوز :وزارت امور خارجه مصر از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی خواست تا «انعطاف» نشان دهند و «در اسرع وقت» به آتش‌بس در غزه دست یابند که امکان تبادل اسرا بین ۲ طرف را فراهم کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه مصر امروز -جمعه- آمده است که گفت‌گوهای سامح شکری و آنتونی بلینکن، وزیران خارجه مصر و آمریکا بر تحولات اوضاع امنیتی و انسانی در رفح فلسطین و مرحله حساسی که مذاکرات جاری در قاهره شاهد آن است، متمرکز بوده است.

سامح شکری طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود بر ضرورت «دستیابی به آتش‌بس در اسرع وقت» تاکید کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، بر اهمیت ترغیب طرف‌ها برای نشان دادن انعطاف‌پذیری لازم جهت دستیابی به یک توافق آتش‌بس تاکید کرد؛ آتش‌بسی که به این تراژدی بشری خاتمه دهد و امکان دسترسی کامل و پایدار به کمک‌های بشردوستانه که نیازهای فوری ساکنان نوار غزه را برآورده می‌کند، فراهم سازد.

خبر مرتبط
واکنش تند نتانیاهو به تصمیم آمریکا درباره توقف ارسال تسلیحات

اقتصاد نیوز :نتانیاهو در واکنش به تهدید آمریکا در توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی قول داده که این رژیم حتی شده به تنهایی و با ناخن انگشت به جنگ در نوار غزه ادامه می‌دهد.

کانال عبری زبان «کان» روز پنجشنبه گزارش داد عدم دستیابی به توافق در مورد معامله تبادل اسرا بین اسرائیل و جناح‌های فلسطینی در نوار غزه «کابینه جنگ» را تهدید به فروپاشی می‌کند.

این شبکه وابسته به رسانه رسمی رژیم صهیونیستی افزود: اگر در روزهای آینده پیشرفتی در مبادله اسیران حاصل نشود، به زودی کابینه جنگ سقوط خواهد کرد.

این کانال اشاره کرد ۲ وزیر در کابینه جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت از بلوک اردوگاه دولتی اگر توافق تبادل اسرا در آینده نزدیک به دست نیاید، از کابینه جنگ استعفا خواهند کرد که این امر منجر به فروپاشی آن خواهد شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!