مقام ارشد روس: ناتو به این زودی ها اوکراین را نخواهد پذیرفت، حتی با دور زدن قوانین خود


مقام ارشد روس: ناتو به این زودی ها اوکراین را نخواهد پذیرفت، حتی با دور زدن قوانین خود

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه می گوید که ناتو با دور زدن قوانین موجود، اوکراین را به سرعت در این ائتلاف نمی پذیرد.

ناریشکین در پاسخ به سوال اسپوتنیک مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که اتحاد سریعا، با دور زدن قوانین موجود خود، اوکراین را در صفوف خود بپذیرد، گفت: "فکر می کنم که نه."
در ماه مارس، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف قطعی شده است، اما رایزنی در مورد اینکه "چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای تحقق این امر الزامی است" ادامه دارد. در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین سریعا برای پیوستن به ناتو درخواست خود را ارائه می دهد. در همان برهه زمانی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که عضویت کامل اوکراین در این ائتلاف در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.
جولیان اسمیت، نماینده دائم ایالات متحده در ناتو در پایان ماه آوریل گفت که زلنسکی به نشست ناتو که در ماه ژوئیه در واشنگتن برنامه ریزی شده دعوت خواهد شد، زیرا موضوع اوکراین در آنجا کلیدی خواهد بود. وی در عین حال تصریح کرد که انتظار نمی رود کی یف در نشست آینده به ناتو بپیوندد. استولتنبرگ همچنین در ماه آوریل گفت که انتظار ندارد در نشست آتی درباره عضویت اوکراین توافق شود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف جسد سبحان کوچولو 28 روز پس از ناپدید شدنش / ماهیگیران پسر 5 ساله را پیدا کردند