وزیر اقتصاد: 70 هزار میلیارد تومان تهاتر برای حمایت از فعالان اقتصادی انجام شد


وزیر اقتصاد: 70 هزار میلیارد تومان تهاتر برای حمایت از فعالان اقتصادی انجام شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از راه حل‌های وزارت اقتصاد برای حمایت از تولید کنندگان و کاهش مشکلاتی که بار مالی برای فعالان اقتصادی دارد، استفاده از ظرفیت تهاتر است، به طوری که در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان تهاتر انجام شد.

وزیر اقتصاد: 70 هزار میلیارد تومان تهاتر برای حمایت از فعالان اقتصادی انجام شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید احسان خاندوزی روز جمعه در نشست با فعالان اقتصادی استان قم بیان کرد:‌ استفاده از ظرفیت تهاتر برای حل مشکل بدهی‌های دولت و بخش خصوصی در دستور کار است و دولت برای کمک به فعالان اقتصادی از همه ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده می‌کند.

در این نشست فعالان اقتصادی از حوزه‌های مختلف مانند پتروشیمی، نساجی، صنایع خودرو، فرآورده‌های نفتی و پالایشی و صنایع مادر حضور داشتند و به بحث و تبادل و نظر پیرامون موانع رونق تولید نظیر رفع تعهدهای ارزی، مسائل و چالش‌های مالیاتی، مشکل کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تامین نقدینگی به عنوان اصلی ترین مسائل خود پرداختند.

همچنین در این جلسه، تولیدکنندگان ایده‌هایی برای ارزش آفرینی، ایجاد بسته‌های حمایتی - تشویقی برای حمایت از تولید کننده، ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد امنیت دراز مدت اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی، حمایت از نوسازی و عدم استهلاک واحدهای صنعتی و تقویت لجستیک صنعت مطرح کردند. خاندوزی نیز پس از گفت و گو با فعالان عرصه تولید و شنیدن مسائل و مشکلات آنها، دستورات لازم برای تسهیل فعالیت و رفع موانع را صادر کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با دومین سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به قم، سفر دو روزه‌ای در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم داشت.

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و افتتاح سه واحد تولیدی در منطقه ویژه، افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، بازدید از میز ارتباطات مردمی وزارت اقتصاد در استان، نشست با اندیشمندان اقتصاد اسلامی در دانشگاه قم، دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم، شرکت در شورای اداری استان با حضور رییس جمهور و زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، از برنامه های سفر خاندوزی به قم بود./ایرنا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تسلیت وزیر خارجه ترکمنستان در پی شهادت ابراهیم رئیسی