اگر فشار خون‌تان بالاست، دور این 2 نوشیدنی را خط بکشید


اگر فشار خون‌تان بالاست، دور این 2 نوشیدنی را خط بکشید

رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر مدیریت فشار خون دارد؛ یک رژیم غذایی ناسالم خطر ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد که یکی از عوامل خطر برای فشار خون بالا است.

مطالعات متعدد، به منظور حفظ فشار خون در محدوده طبیعی و سالم، مبتلایان به فشار خون بالا را از مصرف دو نوشیدنی مهم منع کرده‌اند؛ از جمله:

قهوه

قهوه به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند و با فعال کردن مغز باعث می‌شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید. این هوشیاری معمولاً حدود سه ساعت طول می‌کشد و اثر طولانی مدت قابل توجهی ندارد. اما از سوی دیگر، مصرف مکرر مقادیر زیاد کافئین می‌تواند باعث فشار خون بالای مزمن شود.

الکل

یک مطالعه در مورد افزایش فشار خون ناشی از مصرف الکل نشان می‌دهد که مصرف زیاد الکل و فشار خون بالا با هم مرتبط هستند. گفته می‌شود که الکل فشار خون را افزایش می‌دهد؛ زیرا به روش‌های مختلفی بر بدن تأثیر می‌گذارد، از جمله: عدم تعادل سیستم عصبی مرکزی، افزایش انقباضات عروقی و کاهش فعالیت گیرنده بارور (حسگرهایی که فشار خون را تفسیر می‌کنند). از همین جهت، کاهش مصرف الکل به جلوگیری از فشار خون بالای ناشی از الکل کمک می‌کند.

به طور کل نوشیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی قند هستند، انتخاب‌های خوبی نیستند. نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند فشار خون و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز صرف نظر کنید؛ چرا که حاوی سطوح بالایی از قند و کافئین هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برای کنترل فشار خون از این راهکار‌ها غافل نشوید