پوتین دهمین سالگرد تشکیل جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را به ساکنان این جمهوری ها تبریک گفت


پوتین دهمین سالگرد تشکیل جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را به ساکنان این جمهوری ها تبریک گفت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دهمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق لوگانسک را به ساکنان این جمهوری تبریک گفته و خاطرنشان کرد که آنها صمیمانه از طرف کل مردم روسیه حمایت می شوند و شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه برای آزادسازی سرزمین های تاریخی روسیه می جنگند.

به گزارش اسپوتنیک، تلگرام مربوطه در سایت کرملین منتشر شده است.
در تلگرام پوتین آمده است: "دوستان عزیز! من دهمین سالگرد تشکیل جمهوری خلق لوگانسک را به شما تبریک می گویم... امروز همه مردم ما صمیمانه از شما حمایت می کنند، کل کشور به جمهوری خلق لوگانسک کمک می کند. شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه برای آزادی سرزمین های تاریخی ما برای استقلال و امنیت میهن شجاعانه می جنگند."
پوتین ابراز اطمینان کرد که روسیه صلح را به منطقه دونباس باز خواهد گرداند. علاوه بر این، جاده‌ها و ساختمان‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها، مؤسسات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و شرکت‌های صنعتی در جمهوری خلق لوگانسک ساخته و بازسازی خواهند شد.
در 11 مه، جمهوری خلق لوگانسک روز جمهوری را جشن می گیرد. در چنین روزی در سال 2014، همه پرسی سازماندهی شده توسط طرفداران فدرال سازی در دونباس برگزار شد. در آن، اکثریت ساکنان منطقه به استقلال دولتی رای دادند.
جمهوری خلق لوگانسک پس از همه پرسی در سپتامبر 2022 بخشی از روسیه شد. در اکتبر 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قوانین اساسی فدرال را در مورد پذیرش سرزمین های جدید به روسیه و تشکیل واحدهای تشکیل دهنده جدید فدراسیون روسیه امضا کرد. به این ترتیب جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و استان های زاپاروژیه و خرسون به روسیه پیوستند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین شد