توجه ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کسب‌وکارهای خرد و اصناف


دوره اول مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف بررسی عملکرد بانک در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های بانک برای سال ۱۴۰۳ با حضور...

توجه ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کسب‌وکارهای خرد و اصناف

دوره اول مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف بررسی عملکرد بانک در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های بانک برای سال ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل و رؤسای ادارات کل ستادی برگزار شد. مدیران استانی بانک نیز به‌صورت آنلاین در این جلسه شرکت کردند.

طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای هر استان

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: عملکرد سال گذشته مطلوب بوده و باعث بالا رفتن انتظارات از بانک شده است. وی در رابطه با رشد منابع تأکید کرد: ضرورت دارد که رشد منابع بانک به‌صورت پیوسته و مستمر تحقق یابد.

شمسی‌نژاد با اشاره به اهمیت حوزه اصناف و کسب‌وکارهای خرد، گفت: باید در همه استان‌ها یک کارگروه مرتبط با این حوزه شکل گیرد و موضوعات مربوطه را به‌طور مداوم پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: لازم است برخی طرح‌ها متناسب با نیاز استان‌ها بومی‌سازی شده و اجرا شود و در این حوزه نیز حتماً از ظرفیت‌های کارگروه طراحی محصول استفاده شود. در حال حاضر در برخی از استان‌ها طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که لازم است توسعه یابد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیت حوزه بازطراحی هویت بصری بانک، گفت: لازم است که سریع‌تر این پروژه به پایان برسد و همه شعب بانک با ظاهری یکپارچه به ارائه خدمت بپردازند. ساختار روابط عمومی و بازاریابی در استان‌ها تفکیک شده و باید نتیجه آن مشاهده شود.

کاهش تعداد تسهیلات با مطالبات غیرجاری، دستاورد مهمی است

دکتر «محمدرضا محمودپناه» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیگر سخنران این جلسه بود که گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد تسهیلاتی که مطالبات آن‌ها غیرجاری شده، کاهش یافته و این دستاورد مهمی است. این در حالی است که تعداد تسهیلات بانک در سال گذشته به عدد فوق‌العاده ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره رسیده است.

وی با تأکید بر اهمیت حوزه منابع انسانی و ضرورت بها دادن بیش از پیش به نیروهای شایسته، اظهار داشت: افرادی که به سازمان «دلبستگی» دارند می‌توانند برای بانک ارزش‌آفرین باشند.

توجه ویژه بانک به کسب‌وکارهای خرد

«مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز خاطرنشان ساخت: سند استراتژی بانک کار بسیار مهمی است که معاونت برنامه‌ریزی و تحول انجام داده‌ و به‌زودی این سند نهایی شده و به تصویب می‌رسد.

وی خاطرنشان ساخت: لازم است کارهای نوینی صورت گیرد تا بتوان رشدهای درخشان گذشته را مجدداً تکرار کرد و در این رابطه، موضوع کسب‌وکارهای خرد اهمیت بالایی دارد.

ازگلی افزود: حوزه کسب‌وکارهای خرد بسیار وسیع است و گردش مالی بالایی در این بخش وجود دارد. بخشی از کسب‌وکارهای خرد عمومی است و برخی کسب‌وکارها در هر استان متفاوت است. باید برای هر کدام از این کسب‌وکارها محصولات متفاوتی طراحی شود.

وی افزود: افق جدیدی نسبت به گذشته پیش روی بانک باز خواهد شد. امید است در فاصله کوتاهی معادل آنچه تا کنون جذب منابع شده، فقط از طریق کسب‌وکارهای خرد جذب شود. این برنامه در راستای شعار سال نیز قرار دارد که مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم» صورت گیرد.

توسعه فعالیت‌های بانک با ارتقای سامانه بانکداری متمرکز

«حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این جلسه گفت: تغییر و ارتقای سامانه بانکداری متمرکز در سال جاری صورت خواهد گرفت که اتفاق بسیار مهمی برای بانک است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق ناگزیر است و حتماً باید انجام شود، گفت: خروجی این پروژه برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات بانک در سال‌های آتی اهمیت حیاتی دارد.

عملکرد درخشان مدیریت شعب استان‌ها

در این مجمع از استان‌های خوزستان، قزوین و کردستان که بالاترین امتیاز را در برنامه عملیاتی بانک کسب کردند، تقدیر شد. گفتنی است تقریباً همه استان‌ها موفق شدند به امتیاز بالای ۱۰۰ در برنامه عملیاتی دست پیدا کنند و با توجه به عملکرد مطلوب همه استان‌ها در سال گذشته، اختلاف استان‌ها از منظر امتیاز کسب شده در برنامه عملیاتی بسیار ناچیز بود.

نگار کریمی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هند نفت روسیه را به روبل پرداخت می‌کند