ادعای کاخ سفید درباره حمله بزرگ روسیه


ادعای کاخ سفید درباره حمله بزرگ روسیه

رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین روز جمعه ادعا کردند که روسیه «حمله جدید تمام‌عیاری» را انجام داده و چندین نقطه از مواضع را در مرز با خارکیف هدف قرار داده است.

پس از آنکه اوکراین، روسیه را به «تجدید قوای ارتش و حملات جدید» متهم کرد، کاخ سفید نیز مدعی شد که نیروهای روسیه می‌توانند «حمله‌ای تمام‌عیار» را به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین روز جمعه ادعا کردند که روسیه «حمله جدید تمام‌عیاری» را انجام داده و چندین نقطه از مواضع را در مرز با خارکیف هدف قرار داده است.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید طی یک جلسه توجیهی در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «ایالات متحده نسبت به اینکه روسیه در حال آماده‌سازی جنگی بزرگتر می‌باشد، نگران است. ممکن است روس‌ها خود را برای یک حمله بزرگتر به خارکیف آماده کنند.»

روسیه با اینکه اخیرا از کنترل دو روستا در مرز با منطقه لوهانسک خبر داده، اما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های ادعایی در نزدیکی خارکیف ارائه نکرده است.

روسیه چند روز پیش از کنترل دو روستا توسط ارتش این کشور در خطوط مقدم جنگ در نواحی دونتسک و خارکیف در اوکراین خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، مسکو در ماه‌های اخیر به ویژه بعد از افول پیدا کردن کمک‌های نظامی غرب به اوکراین فتوحات پی در پی در خطوط مقدم جنگ در این کشور رقم زده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد واحدهای ارتش این کشور «روستای کیسلیفکا واقع در منطقه خارکیف» و «روستای نووکالینووه در جمهوری خلق دونتسک» را آزاد کرده‌اند.

مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در حال نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را به کنترل خود دربیاورد که می‌تواند راه‌گشای آنان برای کنترل گسترده‌تر بر دونباس باشد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ابرقدرتی که به خرابه تبدیل شد!