آمادگی ایران برای تاسیس اتاق بازرگانی مشترک با عربستان/ پیش‌بینی تجارت دو میلیارد دلاری دو کشور


آمادگی ایران برای تاسیس اتاق بازرگانی مشترک با عربستان/ پیش‌بینی تجارت دو میلیارد دلاری دو کشور
فرشید فرزانگان، عضو اتاق بازرگانی ایران احتمال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، فرزانگان گفت: اتاق بازرگانی ایران آمادگی خود را برای ایجاد یک اتاق مشترک بازرگانی با عربستان سعودی اعلام کرده است و این اقدام با همکاری نمایندگی‌های کنسولی و سفارت ایران در جده و ریاض صورت می‌گیرد. براساس بیانیه‌ها، تشکیل این اتاق مشترک بازرگانی به عنوان یک گام مهم برای تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور دیده می‌شود و مقامات امیدوارند که این اتاق به توسعه پایدار روابط اقتصادی دو کشور کمک کند. چنین برنامه‌ریزی‌هایی برای تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور به محض بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز به کار سفرا آغاز می‌شود و این تبادلات می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های بیشتر ایجاد کند.
این عضو اتاق بازرگانی ایران همچنین بر احتمال بهبود روابط تجاری ایران و عربستان با تمرکز بر محصولاتی مانند فولاد، زعفران، فرش و میوه‌های خشک تاکید و پیش‌بینی کرد ارزش تجارت دو کشور در میان‌مدت به دو میلیارد دلار برسد.
فرشید فرزانگان توضیح داد: از زمان توافق دو کشور در مارس 2023 با هدف احیای روابط دیپلماتیک، تجارت بین ایران و عربستان سعودی تغییرات قابل‌توجهی داشته است؛ در چند ماه اول پس از توافق، ایران حدود 14 میلیون دلار فولاد به عربستان صادر کرد بر همین اساس مقامات خوش‌بین هستند و پیش‌بینی می‌کنند که تجارت دوجانبه بتواند به زودی به یک میلیارد دلار برسد و احتمالاً در میان‌مدت با تمرکز بر محصولاتی مانند فولاد، زعفران، فرش و میوه‌های خشک به دو میلیارد دلار رشد یابد.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته