مدیران اپل نگران تبدیل‌شدن آیفون به «یک تکه آجر کودن» هستند


مدیران اپل نگران تبدیل‌شدن آیفون به «یک تکه آجر کودن» هستند

گزارش جنجالی نیویورک تایمز از ترس مدیران اپل نسبت‌به کاهش سهم بازار آیفون به‌دلیل نبود هوش مصنوعی خبر می‌دهد.​

به گزارش تجارت‌نیوز، وب‌سایت نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد که اپل برنامه‌های گسترده‌ای برای حضور در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد و جزئیات آن‌ها را در WWDC 2024 تشریح می‌کند.

ظاهرا مدیران اپل نگران هستند که هوش مصنوعی، جایگاه آیفون را در بازار موبایل به خطر بیندازد؛ چون این فناوری از پتانسیل لازم برای تبدیل‌شدن به پلتفرمی هیجان‌انگیز و ضربه‌زدن به اکوسیستم اپ استور برخوردار است. نیویورک تایمز به صراحت می‌گوید که مدیران اپل نگران تبدیل‌شدن آیفون به «یک تکه آجر کودن» هستند.

ترس از کاهش سهم بازار آیفون باعث شده است اپل میزبان تغییرات داخلی قابل توجهی شود تا بتواند خودش را به رقابت هوش مصنوعی برساند. اپل برخی از کارمندان را وارد تیم هوش مصنوعی کرده است تا بیش‌از‌پیش روی این فناوری متمرکز شود.

ظاهرا اپل تصمیم دارد نسخه‌ی کاملا جدید و بازطراحی‌شده‌ی دستیار سیری را در مراسم خردادماه رونمایی کند. به ادعای نیویورک تایمز، «ارشدترین مدیران اپل» در اوایل سال گذشته‌ی میلادی تصمیم نهایی را درباره‌ی متحول‌کردن سیری گرفته‌اند.

بر اساس گفته‌ی منابع آگاه، کریگ فدریگی و جان جیاناندریا (به‌ترتیب قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار و قائم‌مقام ارشد تیم استراتژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اپل) چند هفته مشغول آزمودن ChatGPT بوده‌اند تا سازوکار آن را بهتر درک کنند و بفهمند سیری در چه بخش‌هایی ضعف دارد.

اپل در سال‌های اخیر توجه نسبتا کمی به تیم سیری نشان داده و همین موضوع روی عملکرد دستیار صوتی موردبحث تأثیر گذاشته است. نیویورک تایمز می‌گوید اپل در استخدام و حفظ پژوهشگران ارشد هوش مصنوعی با چالش مواجه شده است.

اپل می‌خواهد در مراسم WWDC 2024 پروژه‌های هوش مصنوعی‌اش را به نمایش بگذارد (این مراسم در ۲۱ خرداد برگزار می‌شود). محور تلاش‌های اپل، نسخه‌ی جدید سیری با توانایی چت‌کردن خواهد بود.

سیری جدید قرار است در حوزه‌هایی مثل تنظیم تایمر، تعیین رویدادهای تقویمی، اضافه‌کردن آیتم به اپلیکیشن Reminders و خلاصه‌سازی متن، پرکاربرد ظاهر شود. اپل می‌خواهد نسخه‌ی جدید سیری را به‌عنوان سرویسی امن‌تر از سرویس‌های هوش مصنوعی رقیب بازاریابی کند.

به ادعای نیویورک تایمز، گوشی‌های سری آیفون ۱۶ اپل دارای رم پرظرفیت‌تری خواهند بود تا پشتیبانی مناسبی از هوش مصنوعی ارائه دهند.

منبع : زومیت
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش 52 درصدی فروش آیفون در چین