توهین آشکار اسرائیل به جامعه جهانی با چتر حمایتی آمریکا


توهین آشکار اسرائیل به جامعه جهانی با چتر حمایتی آمریکا

روز گذشته در اقدامی توهین آمیز نماینده اسرائیل در سازمان ملل منشور این سازمان را جلوی دوربین های پاره کرد.

رفتاری که به نوعی توهین به همه اعضای سازمان ملل به حساب می آید.
اگر به سخنرانی وی در همین جلسه که منجر به رای گیری به نفع پذیرش دولت فلسطین شد، گوش می کردید می دیدید که این یک سخنرانی نبود بلکه یک متن پر از انواع توهین به اعضای جامعه جهانی بود و این مقام اسرائیلی با رفتاری ما فوقی در حال صحبت کردن بود وبه گونه ای حرف می زد که همه حضار ما دون او هستند.
البته این رفتار نماینده اسرائیل در سازمان ملل به نوعی انعکاس دهنده ذهنیت موجود در بین صهیونیست ها مبنی بر اینکه همه مردمان غیر یهودی ما دون هستند و آنها حیواناتی انسان نما که برای خدمت به یهودی ها ساخته شده اند می باشند، است.
بسیاری تصور می کنند که صهیونیست ها این دیدگاه را فقط درباره فلسطینی ها دارند در حالی که واقعیت امر این است که اینها این دیدگاه را نسبت به کل جامعه جهانی دارند و در واقع هر چه مردم یهود در سرتاسر تاریخ در جای جای دنیا بد بختی کشیدند از زیر سر همین هایی بود که این تفکرها را داشتند و دارند.
هر بلایی سر مردمان یهود پیش آمد به همین دلیل بود.
امروزه بخش بزرگی از یهودیهای جهان کلا دیدگاه ها و ایدئولوژی های فکری صهیونیستها را قبول ندارند و حتی در اعتراض ها بر علیه آنها شرکت دارند اما می بینیم که صهیونیست ها حتی آنها را نیز سرکوب می کنند.
به این دلیل می باشد که می توان گفت صهیونیست ها به هیچ وجه یهودی ها را نمایندگی نمی کنند و آنها حق ندارند از طرف یهودی ها صحبت کنند.
اما نکته بسیار جالب در رأی گیری اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل این بود که اکثریت قاطع کشورهای جهان به حمایت از ملت فلسطین پرداختند و به جز آمریکا و اسرائیل و مجارستان فقط به اصطلاح کشورهایی که روی نقشه کره زمین یافت نمی شوند و یا اینکه به کشورهای آدمخواران معروف هستند از آمریکا و اسرائیل حمایت کردند، که این هم بدیهی است.
ولی یک نکته بسیار جالب برای بنده در این ماجرا این بود که برخی کشورهای عربی که با اسرائیل رابطه دارند مانند امارات عربی متحده و مصر پیگیر این قطعنامه در مجمع عمومی بودند و امروزه صحبت هایی را از وزیر امور خارجه امارات شنیدم که بسیار جالب بود.
وی از طرح اسرائیل مبنی بر سپردن امنیت غزه به چند کشور که امارات جزو آنها است به شدت و تندی انتقاد کرده بود، امری که در واقع انعکاس دهنده آن است که امارات علیرغم برقراری روابط با اسرائیل ولی حاضر نیست خود را تحت وصایت اسرائیل قرار دهد.
یکی از مسایلی که بسیاری کشورهایی که با اسرائیل رابطه بر قرارمی کنند با آن مواجه می باشند این است که صهیونیست ها به سرعت سعی می کنند در آن کشور یک لابی تشکیل دهند و به نوعی سیاست آن کشور را تحت وصایت خود قرار دهند.
امارات هم در مجمع عمومی سازمان ملل هم به استناد سخنان وزیر امور خارجه اش نشان داد که وصایت پذیر نیست و اگر با اسرائیل رابطه برقرار کرده برای آن بوده که امیدوار بوده یک روند صلحی در منطقه راه بیافتد و نه اینکه تحت وصایت اسرائیل قرار گیرد.
صحبت های نماینده اسرائیل در سازمان ملل از یک طرف ونتیجه رای گیری و واکنش وزیر امور خارجه امارات از سوی دیگر نشان می دهد که باد آنگونه که اسرائیلی ها می خواهند نمی وزد و امروزه جامعه جهانی موضع خود را نسبت به اسرائیل تغییر داده.
پاره کردن منشور سازمان ملل که کشورهای جهان سالها برای تدوین آن تلاش کردند وتخطی اسرائیل از همه مقررات وقوانین و توافقنامه های بین المللی نشان دهنده آن است که اسرائیل به هیچ وجه سازمان ملل و تعامل با جامعه جهانی را قبول ندارد واینجا است که باید سوال کرد چرا باید جامعه جهانی اسرائیل را به عنوان یک عضو بپذیرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تغییر چهرۀ «امپراتور گان‌چوگو» سریال امپراتور افسانه‌ها در 53 سالگی + عکس