کوین اسپیسی در نقش سیناتر


کوین اسپیسی در نقش سیناتر

پل شریدر درنظر دارد کوین اسپیسی را در فیلم زندگینامه فرانک سیناترا مقابل دوربین ببرد. پل شریدر یکی از معدود چهره‌های مدافع کوین اسپیسی در دوران جنبش می‌تو بود. کوین اسپیسی سرانجام از اتهام آزار جنسی چهار مرد ماه ژوئیه در لندن تبرئه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شریدر بارها از کوین اسپیسی دفاع کرده و اعتقاد راسخ دارد که نباید او را در فهرست سیاه هالیوود قرار می‌دادند. در مصاحبه جدید شریدر با ورایتی، او اشاره کرد که مشغول کار روی زندگی‌نامه فرانک سیناترا ست و اسپیسی قرار است نقش او را بازی کند. به گفته شریدر این دو درباره همکاری در یک فیلم با موضوع فصل آخر زندگی سیناترا صحبت کرده‌اند: «کوین اسپیسی کتابی خوانده درباره اینکه چطور چارلی چاپلین گرفتار فرهنگ کنسل کالچر شد. من اگر کوین اسپیسی محکوم می‌شد، او را برای بازی انتخاب نمی‌کردم اما او تبرئه شده است.»

شریدر اعتقاد دارد که زمانش فرا رسیده تا دوباره کوین اسپیسی کار بدهند. «کنسل کاچلر کوین اسپیسی را رها نخواهد کرد…او بازیگر بزرگی است. دو اسکار برنده شد. او را گناهکار ندانستند. چرا من نباید با کوین کار کنم؟»

اگر زندگی‌نامه فرانک سیناترا به کارگردانی پل شریدر به مرحله تولید برسد با زندگی‌نامه مارتین اسکورسیزی که برداشت او از زندگی سیناترا است تداخل خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد این دو فیلم به دو مقطع مختلف از زندگی سیناترا می‌پردازند. فیلم اسکورسیزی در دهه چهل و پنجاه میلادی اتفاق می‌افتد و فیلم شریدر درباره چندین دهه بعد و فصل آخر زندگی سیناترا است.

سال ۲۰۱۸ نیز شریدر گفته بود فیلمنامه‌ی خوانده که نقش اولش مناسب کوین اسپیسی است اما تهیه کنندگان فیلم این ایده را نپذیرفتند و گفتند که استخدام کوین اسپیسی امکان ندارد. شریدر بعدها گفت: «من باور دارم که جنایت در زندگی اتفاق می‌افتد اما جنایتی در هنر نیست. اسپیسی به دلیل هر جنایتی که شخصا مرتکب شده باید مجازات شود. اما نه برای هنرش. همه هنرها جنایت است*. مجازات او به عنوان هنرمند تقلیل هنر است. اگر می‌خواهید، ارنست کلاین را به زندان بیندازید، ازرا پاند را پشت میله‌ها بیندازید. اسکار وایلد و بروس را تنبیه کنیداما هنرشان را سانسور نکنید.»

اشاره پل شریدر به جمله‌ی از فیلسوف مشهور تئودور آدورنو است که هر اثر هنری یک جنایت مرتکب نشده است.

منبع : دنیای تصویر
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

191 هزار ایرانی در قرعه‌کشی اخیر خودرو برنده شدند