دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست؟ + ویژگی ها و کاربردهای لیزر کیوسوئیچ


دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست؟ + ویژگی ها و کاربردهای لیزر کیوسوئیچ
در این مطلب با ویژگی ها و کاربردهای لیزر کیوسوئیچ آشنا می‌شویم.

امروز با وجود تجهیزات مدرنی که تولید شده‌اند، دیگر کسی برای زیباتر شدن بهانه‌ای ندارد. اگر رویای داشتن پوستی شفاف و عاری از هرگونه لک را در سر می‌پرورانید، خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ می‌تواند به این رویای شما رنگ تحقق ببخشد.

آنچه که بیش از هرچیزی زیبایی آدمیزاد را به چالش می‌کشد، پوست صورت افراد است. لکه‌های حاصل از سوختگی روی پوست، انواع خال های مادرزادی، کک‌ ومک ، خال های گوشتی و ماه گرفتگی شاید در گذشته درمانی نداشتند اما درحال‌حاضر با روش‌های درمانی نوین، برطرف می‌شوند. امروز می‌خواهیم راجع ‌به یکی از راهکارهای درمانی رفع انواع لکه ها و خال های پوست صحبت کنیم که به کمک دستگاه لیزر کیوسوئیچ پاک می شود، لیزر کیوسوئیچ، یک تکنولوژی نوین که زیبایی را به پوست شما باز می گرداند.

در سال‌های اخیر تاتو زدن در بین مردان و زنان افزایش یافت و به‌دنبال آن، تولید دستگاه‌هایی که بتوانند عمل پاک‌سازی را انجام دهند، به‌صورت روزافزون زیادتر شد. در این راستا شرکت‌های زیادی برای طراحی و تولید تجهیزات لیزر اقدام کردند. این دستگاه‌ها با داشتن تکنولوژی‌های متعدد می‌توانند رنگ‌های مختلف تاتو را بدون اینکه اثری از آن بر جا بگذارند، پاک کنند.

کیوسوییچ چیست؟

کیوسوئیچ، یکی از مدل های دستگاه لیزر است که کاربرد آن پاک‌ سازی، شفافیت‌ و روشن کنندگی پوست است، شاید در بین اطرافیان شما کسانی باشند که از تاتوی خود پشیمان شده‌اند و تصمیم دارند با استفاده از لیزر درمانی آن را پاک کنند. حال تاتو بدن ممکن است شامل (تاتو بدن، تاتو ابرو، خالکوبی، تاتو خط چشم ) می شود.

آیا لیزر موهای زائد با دستگاه کیوسوئیچ امکان دارد؟

برای لیزر موهای زائد بدن باید دستگاه لیزری را انتخاب کنید که قدرت از بین بردن فولیکول های مو را داشته باشد، اشعه های لیزر فولیکول ها و ریشه موهای زائد را حذف می کنند. دستگاه لیزر کیوسوئیچ قابلیت حذف موهای زائد را ندارد، بلکه قابلیت آن در حذف پیگمنت ها و رنگدانه های پوست است، برای حذف موهای زائد می توانید با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس، لاین لیزر خود را تجهیز کنید.

مشخصات فنی دستگاه لیزر کیوسوئیچ

دستگاه‌های لیزر کیوسوئیچ توسط کمپانی های بسیاری در سراسر جهان تولید می‌شوند. به همین دلیل احتمال دارد دارای مشخصات فنی یکسانی نباشند. اما در کل، برخی از ویژگی‌هایی که ممکن است در این تجهیزات به‌کار بروند، عبارت‌اند از:

قدرت خروجی لیزر: این شاخص که با واحد وات (w) اندازه‌گیری می‌شود، میزان انرژی تولیدی دستگاه را نشان می‌دهد.

طول موج لیزر: دستگاه کیوسوئیچ دارای طول موج‌های مختلفی است. برخی از آن‌ها قابلیت تنظیم سرعت خود را دارند و برخی دیگر ثابت هستند.

مدت‌زمان کوتاه پالس: تولید پالس‌های کوتاه و بلند در دستگاه با سازوکارهای خاصی صورت می‌گیرد. مدت‌زمان کوتاه پالس به نانو ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

نوع لیزر: دستگاه کیوسوئیچ دارای لیزرهای الکساندرایت، ان.دی.یاگ و روبی است که هرکدام از آن‌ها ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارند.

قابلیت تنظیم انرژی: قابلیت تنظیم انرژی در دستگاه کیوسوئیچ، به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان انرژی لیزر را براساس نیاز بیمار تغییر دهد.

نقش تاثیرگذار فناوری Q-Switching در کاربرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

همان‌طور که از نام دستگاه کیوسوئیچ پیداست، از فناوری Q-Switching استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، نوع خاصی از پالس تولید می‌شود که سرعت و قدرت فوق‌العاده بالایی دارد و می‌تواند لکه‌های پوستی را بدون اینکه صدمه‌ای متوجه بافت‌های اطراف شود، از بین ببرد.

لکه‌های پوستی یا جوهر خال‌کوبی از انرژی پرتوی لیزر طول موج‌های مختلفی را دریافت می‌کند. متخصصان هنگام درمان، طول موج‌های لیزر را تغییر می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها در پاک‌سازی پوست دچار تغییر شود.

این لیزر برای ارسال پالس‌های نور با شدت بالا در مدت‌زمان کوتاهی طراحی شده است. به همین دلیل می‌توان آن را یک روش اثبات‌شده برای پاک‌سازی پوست معرفی کرد.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در ۳ پرتوی مختلف

یکی از ویژگی های دستگاه لیزر کیوسوئیچ در تولید ۳ پرتوی مختلف است. ان دی یاگ، روبی و الکساندرایت. درک این موضوع که طول موج‌های مختلف چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهند، به بیمار در انتخاب لیزر کمک زیادی می‌کند.

اکثر متخصصان از لیزر ان.دی.یاگ برای پاک‌سازی جوهرهای تاتو استفاده می‌کنند. دستگاه‌های لیزر ان.دی.یاگ ۲ طول موج ۱۰۶۴ نانومتر و ۵۳۲ نانومتر دارند. طول موج اول برای ازبین‌بردن رنگ‌های سیاه، آبی و به‌طور کلی، رنگ‌های تیره کاربرد دارد. طول موج دوم هم برای ازبین‌بردن رنگ‌های روشنی ماند قرمز، صورتی و نارنجی.

لیزر روبی برای حذف رنگ‌های روشن و متداول در تاتو مانند سبز و آبی استفاده می‌شود. لیزر الکساندرایت برای رفع لکه‌های حاصل از اشعه خورشید و ملاسما به‌کار می‌رود و می‌تواند رنگ‌های سیاه تاتو را پاک کند.

عملکرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

گفتیم که لیزر کیوسوئیچ یک درمان ایده‌آل برای داشتن پوستی صاف، سالم و زیباست؛ چون از پالس‌های کوتاه و کم‌انرژی استفاده می‌کند. این پالس‌ها سلول‌های رنگدانه را تخریب می‌کنند و موجب محوشدن آن‌ها از ناحیه تحت درمان می‌شوند. درحالی‌که لیزرهای معمولی از طول موج‌هایی یکسان با سرعتی نه‌چندان زیاد استفاده می‌کنند. در ادامه چندی از کاربردهای لیزر کیوسوئیچ را می‌خوانید.

کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ در ۲ نوع فعال و غیرفعال به بازار عرضه می‌شود. تفاوت آن‌ها به نحوه تولید پالس باز می‌گردد. از لیزرهای فعال برای پاک‌سازی خال‌کوبی استفاده می‌شود اما نوع غیرفعال آن اغلب برای زدودن آلودگی اجسامی مجسمه‌ها و اشیای قیمتی به‌کار می‌رود.

ناگفته نماند که هر ۲ این لیزرها با کاربردهایی که از خود ارائه می‌دهند، هیچ‌گونه اثری از لکه بر جا نمی‌گذارند. هر۲ این لیزرها قادر به شکستن رنگدانه‌های پوست هستند. این رنگدانه‌ها به ذراتی بسیار کوچک تبدیل می‌شوند و با جذب‌شدن توسط سیستم ایمنی بدن، از بین می‌روند.

• پاک‌کردن تاتو و خال‌کوبی از روی صورت و بدن

• حذف کبودی

• حذف لکه‌های پوستی و خال‌های قهوه‌ای‌رنگ

• درمان ضایعات پیگمانته در صورت و سراسر بدن

• درمان ملاسما

• حذف خال‌های مادرزادی

• درمان قارچ ناخن

• ازبین‌بردن تیرگی‌های اطراف چشم

• ازبین‌بردن ضایعات عروقی

• درمان آکنه، منافذ بزرگ و روشن‌کردن پوست

• لایه‌برداری از پوست

• کلاژن‌سازی

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب است؟

پزشکان بر این عقیده هستند که اگر افراد لکه‌های رنگی کوچک و پراکنده در صورت و بدن خود دارند، می‌توانند برای پاک ‌سازی آن‌ها از روش لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند. اما درصورتی‌که لکه‌های رنگی دارای سطحی گسترده و زیاد باشند، این روش پاسخ درمانی خوبی نخواهد داد.

لیزر کیوسوئیچ برای چه کسانی مناسب نیست؟

لیزر کیوسوئیچ همچنین برای زنان باردار و کسانی که داروی راکوتان مصرف کرده‌اند، اصلا مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس آن را دارند هم تا زمانی که مشکل خود را به‌صورت ریشه‌ای حل نکرده‌اند، نمی‌توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند. اگر قصد دارید صورت خود را لیزر کنید، باید در مورد سوابق پزشکی خود از جهت تبخال یا آفت با پزشک‌تان صحبت کنید.

مراقبت های قبل از درمان لیزر کیوسوئیچ

اگر کاندید مناسبی برای برخورداری از کاربرد لیزر کیوسوئیچ هستید، بهتر است قبل‌از شروع درمان، اصول مراقبتی لازم را بدانید و با پایبندی به آن‌ها تاثیرگذاری درمان لیزری را افزایش دهید. این اصول شامل موارد زیر می‌شود.

• یک روز قبل‌از آغاز درمان، موهای ناحیه آسیب‌دیده را با تیغ بتراشید؛

• قبل‌از انجام لیزر پوست خود را از هرگونه کرم آرایشی و ضدتعریق‌ها پاک کنید؛

• ۳، ۴ روز قبل‌از انجام لیزر، از کرم مرطوب‌کننده برای ناحیه نیازمند درمان استفاده کنید؛

• قبل‌از انجام لیزر از مصرف داروی آسپرین و تمامی محصولاتی که حاوی این ماده هستند بپرهیزید؛

• اگر می‌خواهید تحت درمان لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرید، از برنزه‌کردن پوست‌تان اجتناب کنید.

مراقبت های بعد از درمان لیزر کیوسوئیچ

اگر می‌خواهید نتیجه موفقیت‌آمیزی از کاربرد لیزر کیوسوئیچ بگیرید، باید بعد از پایان عملیات، به توصیه‌هایی که در ادامه برای شما داریم عمل کنید.

• پمادهایی را که پزشک تجویز می‌کند، به‌موقع و به‌درستی مصرف کنید؛

• تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر، از شست‌وشوی ناحیه درمان بپرهیزید؛

• بعد از لیزر ممکن است تا چند ساعتی شاهد تورم و قرمزی در ناحیه درمان باشید. بعد از رفع این مشکل، این ناحیه را با کمک کرم مرطوب‌کننده آب‌رسانی کنید؛

• حتی‌الامکان بعد از لیزر از قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب خودداری کنید؛

• تا ۷ روز بعد از لیزر از پمادهای لایه‌بردار پوست استفاده نکنید؛

• هر روز پوست‌تان را تمیز نگه دارید و ضدآفتاب بزنید.

آیا پاکسازی تاتو با لیزر کیوسوئیچ عوارضی هم دارد؟

شما در بخش کاربرد لیزر کیوسوئیچ، خواندید که پاک‌کردن تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ به‌عنوان یک روش کم‌عارضه با اثربخشی بالا شناخته می‌شود. اما اگر افرادی که ممنوعیت استفاده از این روش را دارند، تحت درمان قرار بگیرند، عوارضی مانند ایجاد اسکار و زخم، التهاب و قرمزی پوست برایشان ایجاد می‌شود.

عارضه احتمالی دیگری هم با نام هیپرپیگمانتاسیون وجود دارد که طی آن رنگدانه‌های پوستی در ناحیه تحت درمان تجمع می‌یابند. در نتیجه رنگ پوست کمی تیره‌تر می‌شود. این عارضه ممکن است موقت باشد یا در دوره طولانی‌تری فرد را درگیر خود کند.

هایپو پیگمنتیشن هم عارضه دیگری است که خلاف هیپرپیگمانتاسیون عمل می‌کند. در این اختلال رنگ پوست ناحیه تحت درمان کم‌رنگ‌تر می‌شود. این اتفاق در موارد خیلی نادری رخ می‌دهد و علت اصلی آن، اغلب خطا و بی‌دقتی پزشک است.

عوارض دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست؟

اینکه چه کسانی می‌توانند از کاربرد لیزر کیوسوئیچ بهره‌مند شوند، در عنوان قبل خواندید. این بخش صرفا برای تکمیل گفته‌های قبلی است. زمانی که برای لیزر نزد پزشک مراجعه می‌کنید، او با بررسی عوامل زیر شما را از ایمن‌بودن این درمان مطمئن می‌کند.

• حساسیت پوستی: افرادی که از پوست حساسی برخوردار هستند، با انجام این لیزر بیش از دیگران در معرض مشکلاتی همچون قرمزی، تورم و کبودی قرار می‌گیرند.

• بیماری و شرایط پزشکی خاص: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند اگزما یا دیابت، امکان دارد بعد از لیزر دچار عفونت شوند یا بهبودی آن‌ها به تاخیر بیفتد.

• مراکز غیربهداشتی: آلودگی‌های محیطی در برخی مراکز غیر بهداشتی، منجر به عفونت یا عارضه‌های دیگر در فرد بیمار خواهد شد.

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ

قیمت خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ

مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دستگاه کیوسوئیچ دارد، آن را به یکی از بایدهای هر کلینیک زیبایی تبدیل کرده است. در واقع خرید دستگاه کیوسوئیچ سوددهی بالایی را برای مراکز زیبایی به‌ همراه دارد و قیمت آن هرچقدر هم که باشد، ارزش پرداخت را خواهد داشت.

حالا گذشته از این مسائل، وقتی صحبت از خرید دستگاه لیزر کیوسوییچ می‌شود، صاحبان کلینیک‌ هایی زیبایی به ارزیابی شاخص‌هایی می‌پردازند که در قیمت موثر هستند. بهتر است بدانید که هزینه این دستگاه‌ها به‌دلیل وارداتی‌بودن، وابسته به نوسانات ارزی است. بنابراین، نباید انتظار ارزان‌ خریدن آن‌ها را داشته باشید.

از طرفی، لیزرهای کیوسوییچ از لحاظ تکنولوژی‌های مختلف به‌کاررفته درون آن‌ها، طول عمر، سرعت و اثربخشی دارای تنوع هستند. به همین دلیل قیمت ثابتی را نمی‌توان برای طیف مختلفی از این تجهیزات در نظر گرفت. از جمله دستگاه‌های کیوسوئیچ می‌توان به سایناشور، پیکوسکند و ناب وی اشاره کرد.

خرید بهترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ از مجموعه نویان طب مانلی

این روزها همه به‌دنبال راهکارهای مختلف برای زیباتر شدن یا بازگرداندن زیبایی ازدست‌رفته به ظاهر خودشان هستند. بر همین اساس، خدمات لیزر در ایران و جهان به‌شکلی روزافزون در حال افزایش است. اگر شما موسس یک کلینیک هستید و تصمیم دارید برای گسترش سرویس‌دهی‌های خود، از کاربرد لیزر کیوسوئیچ بهره ببرید، از مجموعه معتبر شرکت نویان طب مانلی کمک بگیرید.

به‌هرحال شما درازای صرف سرمایه‌ای کلان، انتظار دریافت دستگاهی را دارید که از اصالت و کیفیتی مطلوب برخوردار باشد. نویان طب مانلی یکی از تولیدکنندگان و واردکنندگان مطرح ایرانی است که نیاز کلینیک شما را در داشتن تجهیزات کارآمد به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

نه‌تنها کیوسوئیچ بلکه شما برای خرید دستگاه هایفو، دستگاه لاغری، دستگاه لیزر تیتانیوم و قطعات جانبی مختلف می‌توانید روی نویان طب مانلی حساب باز کنید. محصولات این مجموعه به شما کمک می‌کنند تا به‌شکل موثرتری ارتقای کسب‌وکار خود را در پیش بگیرید.

خرید اقساطی تجهیزات کلینیکی از نویان طب مانلی

درحال‌حاضر وضعیت گرانی بازار، خرید تجهیزاتی را که برای راه‌اندازی یک کلینیک نیاز باشد، کمی سخت کرده است. اگر توان مالی کافی برای خرید لیزر کیوسوییچ یا پرداخت قیمت دستگاه هایفو را ندارید، نگران نباشید!

نویان طب مانلی برای مشتریان خود زمینه خرید اقساطی را فراهم کرد. البته این موضوع بسته به شرایط هر مشتری می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، جهت استعلام وضعیت می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

نویان طب مانلی علاوه‌بر امکان پرداخت اقساطی جهت رفاه حال مشتریان خود، برای اطمینان آن‌ها از کیفیت دستگاه‌ها ضمانت‌نامه‌ای را در نظر گرفته و در آن ذکر شده است که چنانچه دستگاه خریداری‌شده از نویان طب مانلی هر ایرادی داشته باشد، کارشناسان فنی این شرکت بدون قید و شرط و هزینه، قطعات معیوب را با قطعات سالم جایگزین می‌کنند و دستگاه را به‌صورتی کاملا سالم به شما تحویل خواهند داد.

جمع‌بندی

در این مقاله با مطالعه مطالب مفصلی که از کاربرد لیزر کیوسوئیچ نوشتیم، دانستید که با پیشرفت فناوری‌های امروز شما می‌توانید با خرید دستگاه‌های بیشتر و صرف سرمایه اولیه، بعدها به سودآوری خوبی برسید. فناوری لیزر کیوسوئیچ به‌گونه‌ای است که لکه‌های حاصل از ماه‌گرفتگی، اشعه خورشید، جوش، آکنه، اسکار، تیرگی‌های موضعی، تاتو و خال‌کوبی را از بین ببرد و پوستی صاف و درخشنده به افراد هدیه دهد.

این دستگاه همچنین با بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده و کلاژن‌سازی، سلامت پوست را ارتقا می‌دهد. ازآنجایی‌که خیلی‌ها به زیبایی پوست خود توجه زیادی دارند، تعداد متقاضیانی که برای برخورداری از خدمات لیزر به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار زیاد است. بااین‌اوصاف شما با خرید تجهیزات لیزر برای کلینیک خود، مشتریان زیادی را جذب می‌کنید و کسب ‌وکارتان را به درجه‌های بالاتری ارتقا می‌دهید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: ۰۹۱۲۹۰۹۶۳۵۸

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

آدرس سایت نویان طب مانلی: :/https/noyantebmanely.com/


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته