با مصرف این کره التهاب را کاهش دهید


سیستم ایمنی بدن همیشه در حال مبارزه با پاتوژن‌ها و مواد مضر است و تمام تلاشش را می‌کند تا تعادل را حفظ کند و هنگام شناسایی آسیب‌های احتمالی، به درستی عمل می‌کند. هنگامی که...

سیستم ایمنی بدن همیشه در حال مبارزه با پاتوژن‌ها و مواد مضر است و تمام تلاشش را می‌کند تا تعادل را حفظ کند و هنگام شناسایی آسیب‌های احتمالی، به درستی عمل می‌کند.

با مصرف این کره التهاب را کاهش دهید

هنگامی که سرماخوردگی دارید، سیستم ایمنی بدن شما سلول‌های التهابی را برای مقابله با آن می‌فرستد. همچنین ممکن است وقتی به انگشت شما ضربه وارد شود، متوجه تورم و درد ناشی از التهاب شوید و این مورد به‌عنوان التهاب حاد شناخته می‌شود زیرا موقتی است.

مشکلات زمانی رخ می‌دهد که التهاب مزمن داشته باشید. سیستم ایمنی سخت‌کوش شما به مبارزه ادامه می‌دهد و در برخی موارد ممکن است با سلول‌های سالم مبارزه کند و منجر به اختلال خود ایمنی شود. التهاب مزمن همچنین می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، آرتریت و آلرژی شود. شما با رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده و قند تصفیه شده بدن خود را در معرض خطر التهاب مزمن قرار می‌دهید. از آنجایی که کره بادام زمینی دارای برخی مواد مغذی است که برای کاهش التهاب شناخته شده هستند، می‌تواند بخشی از رژیم غذایی ضد التهابی باشد، با این حال، نتایج تحقیقات، شواهد تایید کننده کافی در این زمینه ارائه نکرده است.

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی که می‌تواند التهاب را کاهش دهد

کره بادام زمینی ۲۶ درصد از میزان توصیه شده روزانه نیاسین (ویتامین B۳) برای بدن را داراست و می‌تواند گردش خون را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد. تقریبا ۲ میلی‌گرم ویتامین D در کره بادام زمینی یافت می‌شود و بر اساس نتایج تحقیق سال ۲۰۲۲ که در نشریه Frontiers in Endocrinology منتشر شد، کمبود ویتامین D ممکن است با افزایش التهاب مرتبط باشد و مکمل‌های ویتامین D التهاب را کاهش می‌دهند.

سلنیوم، ماده معدنی مهم است که در کره بادام زمینی یافت می‌شود و بر اساس گفته موسسه ملی بهداشت، سطوح پایین سلنیوم ممکن است با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و زوال شناختی مرتبط باشد. سلنیوم همچنین از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید ۲۴ درصد از مقدار روزانه سلنیوم خود را از کره بادام زمینی دریافت کنید.

خواص ضد التهابی احتمالی کره بادام زمینی ممکن است به اسیدهای چرب آن مرتبط باشد. بیشتر چربی تک غیراشباع موجود در کره بادام زمینی از اسید اولئیک به دست می‌آید که همان اسید چرب موجود در روغن زیتون است. ۶.۳ گرم اسید اولئیک موجود در کره بادام زمینی می‌تواند التهاب و کلسترول را کاهش دهد.

کره بادام زمینی نسبتا غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای بدن ما فراهم می‌کند که شامل ویتامین E، ویتامین B۳ (نیاسین)، ویتامین B۶، فولات، منیزیم، مس، منگنز همچنین سرشار از بیوتین است البته دارای میزان مناسبی از ویتامین B، آهن، پتاسیم، روی و سلنیوم نیز است. توجه کنید که ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی در مجموع ۵۹۷ کالری دارد، بنابراین کره بادام زمینی در مقایسه با غذاهای گیاهی کم کالری مانند اسفناج یا کلم بروکلی مغذی نیست.

کره بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان است

مانند بسیاری از غذاهای دیگر، کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی فعال بیولوژیکی است که می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. کره بادام زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسید پی-کوماریک است که ممکن است آرتریت را کاهش دهد البته نتایج بر پایه آزمایش بر روی موش‌هاست. همچنین حاوی مقداری رسوراترول است که با خطر کمتر بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن در حیوانات مرتبط است. رسوراترول فواید بالقوه بسیاری دارد، اگرچه شواهد انسانی آن هنوز محدود است.

کره بادام زمینی منبع پروتئین خوبی است

کره بادام زمینی منبع انرژی نسبتا متعادل است، ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی حاوی کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی است. اگرچه کره بادام زمینی نسبتاً غنی از پروتئین است، اما اسید آمینه ضروری متیونین آن کم است. بادام زمینی از خانواده حبوبات است که شامل لوبیا، نخود و عدس نیز می‌شود. پروتئین حبوبات در مقایسه با پروتئین حیوانی از نظر متیونین و سیستئین بسیار کمتر است. کمبود متیونین معمولا با کمبود کلی پروتئین یا بیماری‌های خاص همراه است. کمبود متیونین برای افرادی که به‌طور کلی از سلامت خوبی برخوردار هستند بسیار نادر است. از سوی دیگر، تصور می‌شود که مصرف کم متیونین فوایدی برای سلامتی دارد. نتایج نشان دادند که متیونین ممکن است طول عمر موش‌ها را افزایش دهد، اما مشخص نیست که در انسان‌ها نیز به همین شکل عمل می‌کند یا خیر.

با مصرف این کره التهاب را کاهش دهید

کره بادام زمینی منبع بالقوه آفلاتوکسین است؟

اگرچه کره بادام زمینی کاملا مغذی است، کره بادام زمینی فرآوری نشده، ممکن است حاوی موادی از جمله آفلاتوکسین باشد که برای بدن مضر است به این دلیل که بادام زمینی در زیر زمین رشد می‌کند و جایی است که کپک گسترده به نام آسپرژیلوس در آن فعال است. این کپک منبع آفلاتوکسین است و برای سلامتی مضر تلقی می‌شود.

به گفته موسسه ملی سرطان، هیچ شیوع بیماری مرتبط با آفلاتوکسین در ایالات‌متحده گزارش نشده است، با این حال، نگرانی‌هایی در مورد اثرات بلندمدت آفلاتوکسین‌ها بر سلامتی، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. در واقع، برخی از مطالعات انسانی انجام شده در کشورهای در حال توسعه، قرار گرفتن در معرض آفلاتوکسین را با سرطان کبد، کاهش رشد در کودکان و تاخیر در رشد ذهنی مرتبط دانستند. خوشبختانه، پردازش بادام زمینی به کره بادام زمینی می‌تواند میزان آفلاتوکسین موجود در محصول نهایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آنچه علم در مورد کره بادام زمینی و التهاب می‌گوید

دانشکده پزشکی هاروارد رژیم غذایی مدیترانه‌ای، رژیم غذایی دش (DASH) و رژیم ضد التهابی دکتر ویل را از نظر مبارزه با التهاب جزو بهترین‌ها می‌داند زیرا این رژیم‌ها بر ماهی، میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل به دلیل خواص ضد التهابی آنها تاکید دارند. اگرچه آجیل‌هایی مانند بادام، گردو و پسته بومی مدیترانه هستند اما کره بادام زمینی در رژیم غذایی ضد التهابی کجا قرار می‌گیرد؟

نتایج تحقیق سال ۲۰۲۳ که در نشریه Nutrients منتشر شد شواهد متناقضی را نشان داد که آجیل‌ها به‌طور کلی می‌توانند التهاب را کاهش دهند و آجیل‌های خاص مانند بادام و گردو ممکن است آجیل‌های ضد التهابی قوی‌تری باشند. در این تحقیق هرگز کره بادام زمینی به دلیل توانایی خاص آن در مبارزه با التهاب ذکر نشده است و تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۶ در نشریه آمریکایی Clinical Nutrition نشان داد که مصرف آجیل پنج بار یا بیشتر در هفته با سطوح پایین‌تر نشانگرهای التهابی خاص مرتبط است. حتی اگر بادام زمینی پیوند مشابهی را نشان دهد در این تحقیق، ارتباط یکسانی بین کره بادام زمینی و سطوح پایین‌تر التهاب وجود نداشت. محققان بر این باورند که فرآوری کره بادام زمینی و گنجاندن مواد ناسالم در فرمول‌های کره بادام زمینی ممکن است تا حدودی پتانسیل ضد التهابی کره بادام زمینی را کاهش دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با این سبزی در خرداد فشار خون و افسردگی را یکجا از بین ببرید