کی یف در انتظار بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی تاریخ انگلیس


کی یف در انتظار بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی تاریخ انگلیس

اقتصادنیوز: وزارت دفاع انگلیس شنبه شب در بیانیه‌ای از ارسال بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی تاریخ این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، این بسته کمک نظامی شامل ۵۰۰ میلیون پوند تجهیزات، ادوات نظامی و مهمات برای تقویت وضعیت دفاعی اوکراین در برابر ارتش روسیه است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: ۴ میلیون گلوله، بیش از یک هزار و ۶۰۰ موشک و ۴۰۰ وسیله نقلیه از جمله ۱۶۰ نفربر نظامی هاسکی قسمتی از تجهیزات و مهماتی هستند که در این بسته کمک نظامی گنجانده شده است.

خبر مرتبط
حمله مرگبار اوکراین به رستورانی در دونتسک + جزئیات

اقتصادنیوز: در حمله نیروهای مسلح اوکراین به رستورانی در دونتسک، ۳ غیرنظامی کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته پس از سفر به کی‌یف و دیدار با ولودیمیر زلنکسی رئیس جمهور اوکراین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: انگلیس روی ارائه ابزارهای مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود متمرکز است.

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

خبر مرتبط
آغاز حمله زمینی روسیه/ 5 روستای اوکراین تحت اشغال مسکو درآمدند

اقتصادنیوز: به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است.

کامرون ادعا کرد: اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس نیز پیشتر اعلام کرده بود که لندن ۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای پشتیبانی از جبهه اوکراین اختصاص خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

خبر مرتبط
دردسر جدید واشنگتن در اوکراین/ مسکو تسلیحات آمریکا را به چالش کشید

اقتصادنیوز: وب‌سایت «بیزنس اینسایدر» گزارش کرد، جنگ افزار الکترونیکی روسیه برای تسلیحات دقیق آمریکایی مستقر در اوکراین دردسر و مشکلاتی ایجاد کرده است.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سمیعی علیه نکونام بود