جهش درآمدزایی بانک صادرات وارد چهارمین سال شد


جهش درآمدزایی بانک صادرات وارد چهارمین سال شد
بانک صادرات که اخیرا اخبار افزایش سرمایه نزدیک به 500 درصدی آن منتشر شده و نشان از تبدیل به بزرگترین بانک بورسی شدن دارد، در ماه های اخیر دارای تراز مثبت فوق العاده ای شده که نشان از کیفیت بانکداری آن دارد. این بانک در اولین ماه بهار 1403 رشدی...

تداوم جهش درآمدزایی بانک صادرات در چهارمین سال متوالی

بانک صادرات که اخیرا اخبار افزایش سرمایه نزدیک به 500 درصدی آن منتشر شده و نشان از تبدیل به بزرگترین بانک بورسی شدن دارد، در ماه های اخیر دارای تراز مثبت فوق العاده ای شده که نشان از کیفیت بانکداری آن دارد. این بانک در اولین ماه بهار 1403 رشدی قابل قبول را ثبت کرده و نسبت به سال های قبل جهش داشت.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک صادرات با رویه ای که در پیش گرفته است در ماه های پیش رو بزرگترین بانک خصوصی ایران می شود و در حال حاضر که هنوز افزایش سرمایه بزرگ این بانک به سرانجام قطعی نرسیده در سال گذشته نسبت به سال های قبل رشد درامدی نزدیک 40 درصدی داشت. این رویه در سه سال گذشته پایدار بوده و به یک رویه ای ثابت درامده است.
در اسفند 1402 این بانک با ثبت رکورد جدیدی در درامد ناخالص به رقم 95هزار میلیارد ریال تراز مثبت دست یافت .که رشدی 38 درصدی نسبت به اسفند 1401 رخ داد. این بانک از سال 1400 روندی صعودی را در درآمدزایی شروع کرده که بدون وقفه در حال جهش است.

بانک صادرات

در فروردین امسال هم این رویه ادامه داشته و نزدیک به 15درصد نسبت به فروردین پارسال رشد داشت. مانده تسهیلات بانک صادرات در فروردین 1403 به رقم 5898هزار میلیارد ریال رسیده است که با افزایش سرمایه نزدیک به 500 درصدی این قدرت تسهیلات دهی چند برابر می شود.

مانده سپرده این بانک در فروردین 1403 به رقم 7295 هزار میلیارد ریال رسید که یکی از پنج بالاترین رقم مانده تسهیلاتی در بین بانک های ایرانی است.


این تسهیلات بانک همواره در راستای تقویت اقتصادی ایران بوده و بانک تلاش کرده تا فضایی خاص را برای تسهیلات خود به نمایش بگذارد. به عنوان نمونه تلاش کرده تا فضای استارتاپی را حمایت کند. و بر همین اساس، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت. مدیرعامل بانک در این خصوص و با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد. البته باید در کنار خدمات تسهیلاتی به دیگر روش های تامین مالی بانک صادرات در حوزه های مختلف هم اشاره کرد.
اخیرا،‌معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، تأمین مالی را یکی از چالش‌های اصلی کسب‌و‌کار‌ها و بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: با پیاده‌سازی برات الکترونیک سپامی در بانک صادرات ایران به‌عنوان نخستین بانک، این چالش تا حد زیادی برطرف شده است و کسب‌و‌کار‌های زنجیره تأمین، پس از اعتبارسنجی، می‌توانند به‌اعتبار بانک صادرکننده برات و بانک مرکزی، نسبت به تأمین مالی مبادلات تجاری خود اقدام کنند.
همه این موارد نشان از ان دارد که بانک در سال جاری خوش می درخشد و از بهارش پیداست که درامد زایی بالایی خواهد داشد.

علی سوری

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته