بهترین درمان ریزش مو خانگی


بهترین درمان ریزش مو خانگی

  مصرف روغن ‌های گیاهی یکی از راهکارهای پیشنهادی برای درمان ریزش مو خانگی است. این روغن ‌ها می ‌توانند ریزش مو و سایر آسیب های وارده به آن را برطرف کنند. در ادامه با بعضی از روغن های مفید برای رفع ریزش موی سر زنان آشنا خواهید شد. 6 پوست، مو و زیبایی 1403/02/23

مصرف روغن ‌های گیاهی یکی از راهکارهای پیشنهادی برای درمان ریزش مو خانگی است. این روغن ‌ها می ‌توانند ریزش مو و سایر آسیب های وارده به آن را برطرف کنند. در ادامه با بعضی از روغن های مفید برای رفع ریزش موی سر زنان آشنا خواهید شد.


روغن سیاه دانه


اگر مایلید برای درمان ریزش مو خانگی از روغن‌ های گیاهی کمک بگیرید کافیست روغن سیاه دانه را در سبد خرید خود بگنجانید. این روغن از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار است.

مصرف آن باعث تقویت فولیکول ‌های مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌ کند. برای درمان ریزش مو زنان و مردان با روغن سیاه دانه باید مقدار کافی از آن را به پوست سر و موها زد. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت می ‌توان موی سر را با شامپوی ملایم و معمولی شستشو داد.


روغن نارگیل


مصرف روغن نارگیل یکی دیگر از روش ‌های درمان ریزش مو خانگی است. این روغن حاوی ویتامین ‌های گوناگون، اسیدهای چرب، مواد معدنی و کربوهیدرات است. استفاده از روغن نارگیل اصل به رشد بهتر و سریعتر موها کمک می ‌کند. از طرف دیگر می ‌توان آن را به عنوان ماده نرم کننده برای موها استفاده کرد.

استفاده مداوم از روغن نارگیل باعث لطافت، درخشش و پرپشتی موی سر می ‌شود. طب سنتی استفاده از این روغن پرخاصیت را برای قطع ریزش مو توصیه می ‌کند. برای این که روغن نارگیل روی مو اثر بگذارد باید آن را به صورت روزانه مصرف کرد. تعداد دفعات مصرف روغن نارگیل با توجه به جنس موی هر فرد مشخص می ‌شود. اگر موهای شما خشک است باید تعداد دفعات بیشتری را برای استفاده از روغن در نظر بگیرید. برای موهای چرب می ‌توان آن را کمتر استفاده کرد و بعد از گذشت چند ساعت موها را شست. جهت بهره‌ مندی از خواص روغن نارگیل توصیه می ‌شود موها را به آن آغشته کرده و سپس ریشه و ساقه موی سر را چند دقیقه با ملایمت ماساژ دهید.


روغن خردل


روغن خردل نوع دیگری از روغن های طبیعی است که برای تهیه آن از دانه‌ های گیاه خردل استفاده می ‌شود. در ترکیبات این روغن اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین وجود دارد. مصرف روغن خردل می‌ تواند رشد موها را تحریک کند. روغن خردل جهت درمان ریزش مو خانگی به صورت روزانه برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.


روغن زیتون


برای بهره ‌مندی از خانگی نباید از خواص ارزشمند روغن زیتون غافل شد. این محصول پرطرفدار مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ ها، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری را در خود جا داده است. به همین دلیل مصرف آن تامین کننده سلامت موهاست. روغن زیتون به موها رطوبت داده و رشد آنها را سرعت می ‌بخشد. برای مقابله با ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده هم می ‌توان از آن استفاده کرد.

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو سکه ای


روغن املا؛ موثر در درمان ریزش مو خانگی


همان طور که می دانید موهای زیبا، بلند و پرپشت جزو ویژگی‌ های ظاهری زنان هندی است. ممکن است برایتان جای سوال باشد که این ویژگی ناشی از چیست؟ زنان هندی برای تقویت و رشد موهای خود از خواص روغن ‌های طبیعی کمک می ‌گیرند. روغن املا یکی از محصولاتی است که مورد توجه آنها قرار دارد. این روغن گیاهی از میوه درخت املا به دست می ‌آید. روغن املا حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان‌ و ویتامین ث است. مصرف آن ریزش موی سر را از بین برده و رشد موها را بهبود می‌ دهد. روغن املا روی ظاهر موها هم تاثیرگذار است و باعث درخشندگی آنها می ‌شود.


روغن آرگان


ممکن است رفع مشکل ریزش مو کار زمان بری محسوب شود ولی اگر برای درمان ریزش مو خانگی به خواص روغن آرگان تکیه کنید بعد از مدتی شاهد تاثیر آن روی موهایتان خواهید بود. روغن آرگان ریزش مو را کاهش می‌ دهد و به رشد مجدد آن کمک می ‌کند. این اکسیر بی ‌نظیر بهترین روغنی است که می ‌توان برای پرپشت شدن موی سر استفاده کرد.


روغن رزماری؛ پیشنهادی برای درمان ریزش مو زنان


روغن رزماری یک فرآورده گیاهی با ترکیبات خارق ‌العاده است که مصرف آن مزایای مختلفی را برای پوست و مو ایجاد می‌ کند. رادیکال ‌های آزاد به فولیکول مو صدمه می زنند و باعث بروز ریزش موی سر می‌ شوند. روغن رزماری تاثیرات منفی رادیکال‌ ها را برطرف و از ریزش موها جلوگیری می‌ کند.

بهترین درمان ریزش مو

بهترین درمان ریزش مو


روغن بادام تلخ


انتخاب دیگری که برای درمان ریزش مو خانگی در دسترس قرار دارد روغن به دست آمده از بادام تلخ است. با آغشته کردن کف سر به این روغن می ‌توان مواد مغذی آن را به پیاز مو منتقل و رشد موها را تقویت کرد. روغن بادام تلخ خواص دیگری مثل نرم کنندگی، درخشندگی، مقابله با شوره سر و... هم دارد.

برای درمان ریزش مو با روغن بادام تلخ توصیه می ‌شود آن را شب قبل از خواب به پوست سر بزنید. پوست سر باید تا صبح به این روغن گیاهی آغشته باشد. صبح روز بعد می ‌توانید موی سر را با آب و شامپو بشویید.


روغن جوانه گندم


روغن جوانه گندم حاوی انواع ویتامین از جمله ویتامین ث، ویتامین آ، ویتامین ب و... است. مقادیر زیادی از پروتئین، اسیدهای چرب و لسیتین هم در آن به چشم می ‌خورد. برای داشتن موهای پرپشت و سالم کافیست از روغن جوانه گندم استفاده کنید. مصرف این روغن در نرمی و لطافت موهای سر موثر است و مانع از ریزش آنها می ‌شود.


روغن جوجوبا؛ انتخابی مناسب برای درمان ریزش مو خانگی


اگر آشنایی چندانی با روغن جوجوبا ندارید احتمالا از خود می ‌پرسید این محصول از چه منبعی به دست می ‌آید؟ در مناطقی از مکزیک و آمریکا درختچه ای رشد می ‌کند که به آن جوجوبا می‌ گویند. از دانه‌ های گیاه جوجوبا می ‌توان روغنی را به دست آورد که محصولی مناسب برای درمان ریزش مو خانگی است. این صمغ روغنی منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ب، روی و مس به شمار می ‌رود.

مصرف روغن جوجوبا در رفع ریزش موها تاثیر مثبت داشته و به ضخامت و پرپشتی آنها کمک می‌ کند. روغن جوجوبا قادر است فولیکول ‌های مو را آبرسانی و از خشکی و ریزش موی سر پیشگیری کند. کنترل شوره سر، تنظیم تولید سبوم، مقابله با عفونت پوست سر، حفظ پاکیزگی و سلامت پوست سر، ترمیم موهای آسیب دیده و... از دیگر خواص روغن جوجوبا است.

درمان ریزش مو زنان

درمان ریزش مو زنان


درمان ریزش مو خانگی با روغن ترکیبی تقویت ریشه مو بندیتو


امروزه محصولات متنوعی برای رفع مشکلات مربوط به ریزش مو در بازار موجود است. به طور مثال بعضی از آنها برای درمان ریزش مو سکه ای عرضه می شوند. برای متوقف کردن ریزش مو می ‌توان از فرآورده‌ های تقویت کننده ریشه مو استفاده کرد. روغن ترکیبی تقویت ریشه مو بندیتو یک پیشنهاد خوب برای درمان ریزش مو خانگی است که از ترکیب چند روغن گیاهی به دست می ‌آید. مصرف آن مزایای مختلفی مثل کنترل و رفع ریزش مو، جلوگیری از سفیدی زودرس مو، رفع شوره سر و... را به همراه دارد. با تهیه و مصرف این محصول می توانید از خواص باارزش چند روغن طبیعی به صورت همزمان بهره‌ مند ‌شوید.





گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:benedito.ir





روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فرموی ترکیبی رنگ موی زیتونی تیره و عکس های این رنگ موی زیبا