درمان فوری برای از بین بردن لک قهوه ای صورت


  یک نقطه قهوه‌ای روی چهره شما ممکن است به‌خوبی مخفی شود، اما اگر چندین...
  یک نقطه قهوه‌ای روی چهره شما ممکن است به‌خوبی مخفی شود، اما اگر چندین لکه‌ داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ این لکه‌های قهوه‌ای روی پوست که به زیبایی چهره آسیب می‌زنند باید مورد ‌توجه قرار گیرند. اما اگر لکه‌های قهوه‌ای دارید، بد‌انید که تنها نیستید، نقطه‌های سیاه یا لکه‌های قهوه‌ای روی پوست بسیار رایج هستند. 3 پوست، مو و زیبایی 1403/02/23

در پزشکی برای درمان سریع این لکه‌های پوستی روش‌های مختلفی وجود دارد. با دکترتو از ساده‌ترین روش‌ها برای رزرو وقت آنلاین و گفت‌وگو با پزشکان در ایران بهره ببرید. با کمک این سایت، می‌توانید دکتر پوست آنلاین را رزرو و گفت‌وگو تلفنی یا متنی را برای درمان مشکلات پوستی خود انتخاب کنید.


لک صورت چیست؟


نقاط تیره یا روشنی که در بخش‌های مختلف از پوست ظاهر و با رنگ طبیعی پوست فرد متفاوت هستند، به‌عنوان لک پوستی شناخته می‌شوند. این نقاط می‌توانند نشانه‌های مختلفی از مشکلات پوستی مانند، جوش، آکنه، التهابات پوستی و تغییرات هورمونی باشند و اغلب جزء بیشترین مشکلات پوستی هستند.

لک‌های پوستی معمولا به‌صورت تدریجی شکل می‌گیرند، نه به‌صورت وراثتی. می توانید از‌طریق مشاوره با دکتر پوست آنلاین برای درمان سریع جوش خود اقدام کرده تا از بروز لک‌های پوستی پیشگیری کنید.


علت لکه‌های قهوه‌ای پوست چیست؟


علت اصلی لکه‌های قهوه‌ای روی صورت، افزایش بیش ‌از‌ حد ملانین در پوست است. ملانین، رنگ‌دانه‌ای است که توسط سلول‌های ملانوسیت تولید و به پوست، مو و چشمان رنگ می‌بخشد. برخی عوامل باعث تمرکز بیشتر ملانین در یک ناحیه شده و در ‌نهایت لکه‌های قهوه‌ای ایجاد می‌شود.

گاهی این مشکل به‌دلیل افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون در دوران بارداری رخ می‌دهد، اما بعداز این دوران به تدریج برطرف خواهد شد. تابش اشعه ماورا بنفش خورشید نیز نقش مهمی در ایجاد یا افزایش لکه‌های قهوه‌ای دارد و به همین دلیل در فصل تابستان بیشتر با این مشکل مواجه خواهید شد. به‌طور کلی، اصلی‌ترین دلایل ظاهر شدن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شامل موارد زیر است.

• وراثت
• پیری
• مشکلات کبدی
• تغییرات هورمونی
• نور خورشید
• التهابات پوستی ناشی از جوش، اپیلاسیون یا خارش شدید

با ویزیت آنلاین متخصص پوست می‌توانید به‌راحتی با ارسال عکس از صورت‌تان برای درمان لک‌های پوستی خود اقدام کنید.


انواع لک صورت چیست؟

a98da19d-0821-44f5-b72d-01a20ec7ddb7.jpg



انواع لک‌های پوستی متنوع بوده و روش‌های درمان و عوامل ایجاد آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین، قبل‌از هرچیز باید نوع لک را تشخیص داد. شاید شنیده باشید که برخی از لک‌های پوستی ممکن است خطرناک باشند و عدم آگاهی از این موضوع احتمالا منجر به تاخیر در درمان و پیامد‌های نا‌مطلوبی شود.

اما باید بد‌انید که بیشتر لک‌های پوستی خطرناک نیستند. با‌این‌حال، شناخت نوع لک‌های پوستی از‌جمله امور ضروری است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای ویزیت آنلاین متخصص پوست، می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید. از لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص دکترتو، با دکتر پوست آنلاین در زمان مورد نظرتان نوبت ویزیت بگیرید تا نوع لک پوستی شما را تشخیص داده دارو یا درمان خاصی را پیشنهاد دهند.


کک و مک


لک‌های خورشیدی یا کک و مک، پراکنده‌ترین نوع لک‌های پوستی هستند که در انواع پوست و گونه‌های مختلف افراد دیده شده‌اند. این لک‌ها به ‌اندازه‌ یک تا 2 میلی‌متر و با رنگ‌های متنوع از قهوه‌ای تا زرد و برنز، روی پوست ظاهر می‌شوند.


لک بارداری یا ملاسما


این جوش‌ها از نوع جوش‌های هورمونی هستند که به‌دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری ایجاد و تشدید پیدا می‌کنند. در ابتدا کوچک و ضعیف هستند و به تدریج بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شوند. این نوع از جوش‌های پوستی نیز با وراثت و ژنتیک تشدید می‌یابند.

تابش نور خورشید نیز این جوش‌ها را افزایش می‌دهد. مصرف قرص‌های ضدبارداری نیز باعث ظاهر شدن جوش‌های مشابه جوش‌های بارداری می‌شود.

این جوش‌ها معمولا یک سال پس‌از پایان بارداری بهبود می‌یابند. همچنین بعداز قطع مصرف قرص‌های بارداری از بین می‌روند. اگر این جوش‌های پوستی بارداری روی پوست شما ماندگار شدند، به دکتر آنلاین پوست مراجعه کنید.


لک آکنه


این نقاط پررنگ معمولا به‌خاطر آکنه ایجاد می‌شوند. به این معنی که حتی پس‌از بهبود، اثرات آکنه روی پوست باقی می‌مانند و زیبایی آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. این نقاط معمولا رنگ قهوه‌ای یا قرمز دارند.

اگر جوش‌ها به‌طور طبیعی بهبود نیابند یا با دارو درمان نشوند و به آن‌ها دست‌زده شود، نقطه باقی‌مانده از جوش بزرگ‌تر خواهد بود. هرچه جوش‌ها بزرگ‌تر و ناشی از نوع کیستی و چرکی باشند، اثرات بیشتر و درمان لک صورت دشوارتر خواهد بود.

استفاده از لایه‌بردارها می‌تواند در درمان نقاط آکنه موثر باشد. قبل‌از استفاده هرگونه محصولات لایه‌بردار حتما با دکتر پوست آنلاین متخصص مشورت کنید.


لک زخم


بعداز بهبود زخم‌های مختلف مانند بریدگی، سوختگی، ساییدگی و خراش‌های عمیق، احتمال دارد یک لک روی پوست باقی بماند. رنگ و شدت این لک بستگی به نوع پوست، عمق زخم و فرآیند بهبودی دارد. این لک‌ها ممکن است روشن‌تر از بخش‌های دیگر پوست باشند و گاهی اوقات به‌صورت اسکار بخیه ظاهر می‌شوند. درمان این لک‌ها بسته به‌اندازه و عمق آن‌ها می‌تواند زمان‌بر یا سریع باشد.


لک پیسی


برص یا پیسی، یک بیماری ژنتیکی یا وراثتی است که در انواع مختلف و در سنین متفاوت ظاهر می‌شود. این بیماری با سرعت بالا در تمام بدن پدیدار و لکه‌هایی با رنگ بسیار روشن‌تر از پوست، به ابعاد بزرگ، ایجاد می‌کند.

همچنین باید به لکه‌های ناشی از حساسیت‌های غذایی و محیطی و همچنین لکه‌های باقی‌مانده از بیماری‌های دیگر مانند آبله‌مرغان، لوپوس و تفلیس اشاره کرد. اغلب لکه‌های پوستی خطرناک نیستند و عوارض خاصی به‌همراه ندارند. این لکه‌ها بیشتر به زیبایی بدن آسیب می‌زنند تا به سلامتی جسم. البته توجه کنید که باید لکه‌ها را با زخم‌ها متمایز کرد، زیرا برخی از خال‌های پوستی که ممکن است خطرناک باشند، گا‌ها با لکه‌ها اشتباه گرفته می‌شوند.


روش‌های درمان لک قهوه‌ای صورت

16f22e74-dd5c-44c5-9cb7-3504a96fdcec.jpg


علاوه‌بر استفاده از کرم‌های روشن‌کننده و ضدلک، می‌توانید از روش‌های پزشکی نیز برای درمان لک قهوه‌ای صورت بهره ببرید. لیزر یکی از متداول‌ترین روش‌های درمانی است که با هدف حذف ملانین پوست، می‌تواند لکه‌های ناشی از ملاسما، بارداری و سوختگی آفتاب را از بین ببرد. بعضی از روش‌های درمانی دیگر شامل موارد زیر می‌شوند.

• استفاده از لیزر CO2 فرکشنال
• انجام میکرودرم ابریژن
• انجام میکرونیدلینگ
• بهره‌گیری از کرایوتراپی
• اعمال مزوتراپی
• انجام پیلینگ
• مصرف داروها


جمع‌بندی


بهترین راه برای جلوگیری از لک‌های پوستی استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با‌کیفیت و استاندارد همچنین اجتناب از آفتاب زیاد است. حتی اگر لک‌ها با روش‌های درمانی مانند لیزر یا میکرودرم ‌ابریژن درمان شوند، پیشگیری همچنان مهم شمرده می‌شود.

بهترین راه برای تشخیص و درمان لک‌های پوستی، مراجعه به دکتر متخصص است. از مشاوره افراد غیرمتخصص خودداری کنید و قبل‌از هرگونه درمان یا پیشگیری، راهنمایی پزشک را دریافت کنید. بهره‌گیری از مشاوره دکتر پوست آنلاین از سایت‌ دکترتو می‌تواند به ‌شما در این مسیر کمک کند.





گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:beytoote.com



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته