آمادگی دیوان محاسبات برای ارائه تفریغ بودجه 1402


آمادگی دیوان محاسبات برای ارائه تفریغ بودجه 1402

رئیس دیوان محاسبات با بیان این که گزارش 6 ماهه دوم بودجه 1402 را ارائه کرده‌ایم،‌ گفت: ما آماده‌ایم هر وقت خزانه کل کشور گزارش تفریغ بودجه را تائید کند،‌آن را منتشر کنیم.

آمادگی دیوان محاسبات برای ارائه تفریغ بودجه 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید احمدرضا دستغیب در مورد ارائه گزارش تفریغ بودجه 1402 کل کشور،‌ گفت: دیوان محاسبات توانست امسال گزارش 6 ماه دوم بودجه را از منابع و مصارف بودجه را ارائه کند و الان در زمینه گزارش بودجه برخط و آنلاین هستیم.
دستغیب گفت: ما آمادگی داریم گزارش تفریغ بودجه 1402 را الان هم بدهیم،‌گزارش آن را برای خزانه‌داری کل کشور فرستاده‌ایم،‌ باید تائید کنند و به محض تائید خزانه،‌گزارش تفریغ را ارائه می‌کنیم.
رئیس دیوان محاسبات در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی خزانه داری کشور گزارش تفریغ را تائید می‌کند،‌ گفت: طبق قانون تا مرداد ماه امسال فرصت دارد،‌اما گزارش ما آماده و منتظر تائید خزانه است.
گزارش تفریغ بودجه یک گزارش نظارتی از میزان عمل دستگاههای دولتی و اجرایی به قانون و انحراف از قانون بودجه است که بعد از پایان سال به مجلس ارائه می‌شود.
تفریغ بودجه یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی دولت است. تفریغ بودجه نشانگر درجهٔ تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش‌بینی‌شده است. تفریغ بودجه نظارت قوهٔ مقننه نسبت به دخل و خرج کشور است. تفریغ بودجه بررسی سرنوشت هر ریال درآمد کشور در یکسال اجرای بودجه است./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...