شرکتی که بیش از هر کشوری در جهان بیت‌کوین دارد


شرکتی که بیش از هر کشوری در جهان بیت‌کوین دارد

ایتنا - یک شرکت نرم‌افزاری آمریکایی پس از آنکه دارایی بیت‌کوینش را به بیش از ۱۴ میلیارد دلار (۱۱ میلیارد پوند) رساند، اکنون بیشتر از هر کشوری در جهان رمزارز دارد.


مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در تازه‌ترین گزارش مالی‌اش اعلام کرد که ۲۵ هزار و ۲۵۰ بیت‌کوین در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ خریداری کرده است، که مجموع تعداد بیت‌کوین‌هایش را به ۲۱۴ هزار و ۴۰۰ می‌رساند‌ــ بیش از ۱ درصد مجموع تمام بیت‌کوین‌های موجود.

دارایی بیت‌کوین این شرکت آن را به بزرگ‌ترین مالک شرکتی بیت‌کوین در جهان تبدیل می‌کند، که بیش از ده برابر دومین شرکت سهامی عامی است که بیشترین بیت‌کوین را در اختیار دارد: شرکت استخراج [رمزارز] ماراتن دیجیتال هولدینگز (Marathon Digital Holdings).

بر اساس داده‌هایی که بیت‌کوین ترژریز (Bitcoin Treasuries) جمع‌آوری کرده، تازه‌ترین خرید مایکرواستراتژی به این معنی است که تعداد بیت‌کوین‌هایش بیشتر از آمریکا است، که ۲۰۷ هزار و ۱۸۹ بیت‌کوین به ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار دارد.

فانگ له، مدیرعامل مایکرواستراتژی، گفت: «از طریق راهبرد منحصربه‌فرد ما در زمینه بیت‌کوین و سوابق قابل‌اطمینان ما به‌عنوان شرکتی فعال است که اکنون ۲۱۴ هزار و ۴۰۰ بیت‌کوین با میانگین قیمت خرید ۳۵ هزار و ۱۸۰ دلار در هر بیت‌کوین داریم.»

بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت حدود ۶۴ هزار دلار مبادله می‌شود، این یعنی مایکرواستراتژی از سرمایه‌گذاری‌ در رمزارز بیش از ۶ میلیارد دلار افزایش سرمایه داشته است.

بعید به نظر می‌رسد مایکرواستراتژی مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده‌اش را نقد کند، و مایکل سیلور، بنیان‌گذار این شرکت، اغلب تصاویری از دست‌‌ و الماس در ایکس (توییتر سابق) منتشر می‌کند که این پیام را می‌دهد که به‌رغم نوسان‌های قیمت، قصد فروش ندارد.

سیلور در سال ۲۰۲۲ هنگام ریزشی عمده در بازار رمزارز، نوشت: «وقتی مایکرواستراتژی راهبرد بیت‌کوین را اتخاذ کرد، نوسان‌پذیری‌اش را پیش‌بینی می‌کرد و ترازنامه‌اش را طوری تنظیم کرد که در سختی هم همچنان بتواند موجودی‌اش را نگه دارد.»

روز دوشنبه، وقتی بهای بیت‌کوین بار دیگر به قله قیمتی بی‌سابقه‌ای نزدیک شد، سیلور نوشت: «روی بیت‌کوین برنده شرط‌بندی کنید.»

قیمت بیت‌کوین را دو رویداد فضای رمزارز در ماه‌های اخیر افزایش داده است.

اولین اتفاق این بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه ژانویه اولین صندوق قابل‌معامله نقدی (ETF) برای بیت‌کوین را تایید کرد. این موضوع میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نهادی را برای اولین بار وارد این بازار کرد.

اتفاق دوم رویدادی موسوم به «نصف شدن» (halving) است، که تقریبا هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج بیت‌کوین به نصف کاهش پیدا می‌کند. این کاهش عرضه، همراه با افزایش تقاضا، سبب شد بیت‌کوین در ماه مارس با بهای بیش از ۷۳ هزار دلار، رکورد بشکند و به قله قیمتی جدیدی برسد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با حمایت بنیاد ملی علم ایران کلید خوردساخت نانوکاتالیست‌های تولید پروپلین در ایران