امتحانات نهایی دیگر توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود


امتحانات نهایی دیگر توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ امتحانات نهایی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: از سال‌های آینده برگزاری امتحانات نهایی با سازمان ملی سنجش است.

امتحانات نهایی دیگر توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

به گزارش راهبرد معاصر. عبدالرسول پورعباس؛ سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی از طراحی سوالات تا اجرا و تصحیح آن از سال آینده گفت: سازمان سنجش از گذشته در تعامل با وزارت آموزش و پرورش به آنها کمک می‌کرده است و در سال 1403 مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی با وزارت آموزش و پرورش است و تغییری نداریم.

وی افزود: جلسه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا در حوزه نظارت و اجرای امتحانات نهایی سال 1403 به این وزارتخانه کمک کنیم.

پور عباس ادامه داد: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است البته برای طراحی روش‌های اجرا با وزارت آموزش و پرورش تعامل خواهیم داشت اما مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی به طور کامل بر عهده سازمان ملی سنجش است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیان کرد: برای برگزاری آزمون استاندارد موارد مختلفی همچون آزمون سازی، اجرا و تصحیح را داریم و برای همه آنها برنامه‌ریزی خواهیم کرد حتی ممکن است در رشته‌هایی که رقابت میان داوطلبان زیاد است، مدل طراحی سوالات متفاوت با رشته‌هایی باشد که رقابت در آنها سنگین نیست./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم