چری اکسید اکسلانتیکس ET با قیمت 26 هزار دلار عرضه شد


چری اکسید اکسلانتیکس ET با قیمت 26 هزار دلار عرضه شد

زیرمجموعه اکسید چری خودروی اکسلانتیکس ET را با قیمت ۲۶ هزار دلار راهی بازار چین کرد. این خودرو که در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته می شود با دو نوع قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش عرضه می شود. در مجموع هشت نسخه از...

زیرمجموعه اکسید چری خودروی اکسلانتیکس ET را با قیمت ۲۶ هزار دلار راهی بازار چین کرد.


این خودرو که در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته می شود با دو نوع قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش عرضه می شود. در مجموع هشت نسخه از اکسلانتیکس ET در دسترس است و قیمت ارزان ترین نسخه از ۲۶ هزار دلار شروع شده و نهایتا برای مدل فول باید حدود ۴۴ هزار دلار پرداخت کرد.

اکسلانتیکس ET به عنوان شاسی بلندی با ابعاد متوسط تا بزرگ شناخته می شود و طول/عرض/ارتفاع ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی متری و فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلی متری دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم E0X چری شکل گرفته است. یکی از ویژگی های قابل توجه شاسی بلند جدید چری را می توان حداکثر ۹۵۶ لامپ LED دانست. همچنین لیدار روی سقف نیز برای سیستم های کمک راننده نصب شده و چینی ها برای توسعه آن با بوش همکاری داشته اند.

داخل کابین چری اکسید اکسلانتیکس ET چهار رنگ قهوه ای، خاکستری، مشکی و بنفش قابل سفارش است. از جمله ویژگی های برجسته کاکپیت این شاسی بلند جدید می توان به نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای شناور و دیجتال ۱۰.۲۵ اینچی، غربیلک فرمان دی کات و همچنین دستیار صوتی بر اساس هوش مصنوعی اشاره کرد. سانروف پانورامیک ۲.۳۸ متری، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و کنسول مرکزی بازشو جزو دیگر موارد قابل ذکر هستند.

چری می گوید برای کاهش میزان صدای کابین از شیشه های دولایه ۶ میلی متری استفاده کرده است. همچنین باید دانست ظرفیت فضای بار خودرو به ۵۴۶ لیتر می رسد اما با تا شدن صندلی های عقب این رقم به ۱۸۳۵ لیتر افزایش خواهد یافت. نسخه برقی چری اکسید اکسلانتیکس ET در ۵ تیپ عرضه خواهد شد و این مدل ها بصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس خواهند بود. صفر تا صد کیلومتر در ساعت سریع ترین مدل به ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد. با توجه به استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی، می توان تنها در عرض ۹ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند. در جدول زیر مشخصات این مدل ها ذکر شده است:

تیپ خودرو قدرت و گشتاور موتور برقی باتری شعاع حرکتی
Pure Electric Pro ۳۰۸/۴۲۵ ۷۷ kWh ۶۲۵ km
Pure Electric Pro AWD جلو: ۱۶۵/۲۳۸ عقب: ۳۰۸/۴۲۵ ۷۷ kWh ۵۴۰ km
Pure Electric Pro Urban Smart Driving ۳۰۸/۴۲۵ ۷۷ kWh ۶۲۵ km
Pure Electric Max ۳۰۸/۴۲۵ ۱۰۰ kWh ۷۶۰ km
Pure Electric Ultra جلو: ۲۴۵/۲۶۶ عقب: ۳۰۸/۴۲۵ ۱۰۰ kWh ۶۵۵ km
همچنین نسخه برقی با سیستم افزایش دهنده برد نیز وجود دارد که در سه تیپ عرضه می شود. این مدل به موتور برقی در اکسل عقب و پیشرانه درون سوز ۱.۵ لیتری توربو مجهز است. باتری ۳۲ کیلووات ساعتی ساخت CATL نیز با این مجموعه همکاری می کند. قدرت و گشتاور موتور برقی به ۲۶۱ اسب بخار و ۳۲۴ نیوتون متر می رسد در حالی که پیشرانه درون سوز ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. اکسید اکسلانتیکس ET در این حالت صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

شعاع حرکتی این مدل در حالت برقی به ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر توان پیمایش ترکیبی آن به ۱۵۱۸ کیلومتر می رسد. چینی ها مدعی شده اند پیمایش کلی این خودرو بر اساس تست های رسمی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. همچنین با استفاده از معماری ۴۰۰ ولتی، شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری در ۲۸ دقیقه انجام می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ خودروهای وارداتی روی دست خریداران ماند