بازار ارز در مدار آرامش/ روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد؟


بازار ارز در مدار آرامش/ روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد؟

یک اقتصاددان با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز در بازار غیررسمی، از احتمال تداوم آن در طول روز‌های آتی خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «آلبرت بغزیان» اقتصاددان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: رشد قیمت دلار در این بازار متاثر از شرایط سیاسی و نظامی منطقه در طول چند ماه اخیر بود؛ لذا با فروکش کردن آن اتفاقات، این انتظاری هم می‌رفت که نرخ ارز در بازار غیررسمی به تدریج کاهش پیدا کند.

بازار ارز در مدار آرامش/ روند نزولی قیمت دلار ادامه دارد؟
این اقتصاددان با اشاره به مذاکرات آتش بس بحران غزه، تصریح کرد: در حال حاضر فضای سیاسی منطقه به دور از التهاب و در شرایط آرامی قرار دارد؛ لذا در چنین وضعیتی افت قیمت دلار در بازار غیررسمی چندان دور از ذهن نیست.


وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ریزش آهسته نرخ ارز در بازار غیررسمی هم گفت: این موضوع متاثر از احساس نااطمینانی است که بازار غیررسمی ارز در قبال پایدار بودن تحولات سیاسی منطقه دارد؛ به همین خاطر روند نزول قیمت دلار در این بازار هم به تیعیت از این نکته با سرعت بسیار پایینی صورت می‌پذیرد.


بغزیان همچنین در جواب به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که قیمت دلار مجدداً به کانال ۵۰ هزار تومان بازگردد، پاسخ داد: وقوع این گزاره بسته به ادامه شرایط آرام فعلی دارد که در طول چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم. در صورت تداوم این وضعیت احتمال تحقق هر گزاره‌ای در بازار ارز وجود دارد.


این اقتصاددان تاکید کرد: در حال حاضر هیجانات مردم تخلیه شده و آن‌ها به مانند چند ماه قبل دیگر تمایلی برای خرید ارز ندارند؛ در چنین شرایط دست سوداگران ارزی برای نرخ سازی در بازار غیررسمی هم به نوعی بسته شده است.


وی در پایان با اشاره به رویکرد بانک مرکزی در پرداخت ارز مسافرتی به حجاج گفت: این اقدام بانک مرکزی در پاسخگویی به نیاز ارزی حجاج، نقش مهم در عین حال قابل توجهی در کنترل تقاضا‌های ارز داشته است.


پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟