اظهارات عجیب پزشک عمانی درباره شدت گرسنگی در غزه


اظهارات عجیب پزشک عمانی درباره شدت گرسنگی در غزه

«خالد الشموسی» پزشک عمانی که داوطلبانه برای کمک به فلسطینیان به غزه رفته است، می‌گوید کودکان از شدت گرسنگی و کمبود غذا به خوردن چیزهای عجیبی روی آورده‌اند.

اظهارات عجیب پزشک عمانی درباره شدت گرسنگی در غزه

به گزارش راهبرد معاصر، این پزشک عمانی که زندگی خود را برای کمک به کودکان غزه به خطر انداخته‌، مشاهدات تکان‌دهنده‌ای در بیمارستان‌های غزه داشته است.


الشموسی با انتشار یک تصویر رادیوگرافی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) می‌گوید کودکی را در غزه معاینه کرده که یک تکه فلز را بلعیده است.او در این باره می‌نویسد: «کودکان غزه از شدت گرسنگی‌ سکه، سنگ‌ریزه و باتری‌ می‌خورند... امت عربی و اسلامی مسئول هستند... این یکی از آن‌هاست که 8 سال دارد. یک تکه فلز قورت داده و در مری او گیر کرده است.»


بیش از 7 ماه است که ارتش اسرائیل مردم غزه را تحت محاصره خود قرار داده و تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه ارسالی اجازه ورود به این منطقه را می‌دهد.


این پزشک عمانی همچنین در حساب کاربری خود فیلمی از داخل اتاق عمل منتشر کرده که در حال بیرون آوردن یک باتری از روده‌های یک کودک فلسطینی دیده می‌شود و کادر پزشکی نیز بعد از موفقیت‌آمیز بودن عمل برای او دست می‌زنند.الشموسی می‌گوید: «از شدت گرسنگی، کمبود کمک‌ها و به این دلیل که کشورهای اطرف پشتشان را خالی کرده‌اند، کودکان باتری می‌بلعند با این گمان که شکلات است.»


تاکنون بیش از 35 هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بر اساس آمارها، اکثرشان کودک، زن و افراد مسن بوده‌اند.سازمان ملل و بسیاری از نهادهای حقوق‌بشری تاکنون با صدور بیانیه‌های متعدد درباره سوتغذیه، قحطی، کمبود آب و ملزومات پزشکی در غزه هشدار داده‌اند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...