بابایی کارنامی:‌لزوم اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی در مجلس دوازدهم


بابایی کارنامی:‌لزوم اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی در مجلس دوازدهم

به گزارش رکنا،علی بابایی کارنامی رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون گام دوم در سخنانی گفت: ما یک مشکل اساسی داشتیم، مخصوصا در صندوق تامین اجتماعی که ابرچالش آینده...

به گزارش رکنا،علی بابایی کارنامی رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون گام دوم در سخنانی گفت: ما یک مشکل اساسی داشتیم، مخصوصا در صندوق تامین اجتماعی که ابرچالش آینده کشور است که آن ضریب پوشش صندوق هاست.

وی ادامه داد: ورودی صندوق ها براساس استاندارد باید ۱۶ به ۱ باشد یعنی در ازای ۱۶ ورودی ۱ نفر خروجی داشته باشد و صندوق تأمین اجتماعی ۴ به ۱ است؛ متاسفانه سیاست های شیوه بازنشستگی در ادوار مختلف موجب شد ضریب پوشش صندوق بازنشستگی کشوری عملا منفی شد و بقیه صندوق ها عملا اصلا وجود ندارند فقط از دولت دارند منابع خود را تامین می‌کنند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: از این منظر نیاز است که اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در مجلس دوازدهم پیگیری شود، استارت بخورد و به صورت قوی هم باید این کار انجام شود. از جمله صندوق تأمین اجتماعی که پیش بینی می‌شود دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد و دولت هم ماهانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش صندوق تأمین اجتماعی می‌گذارد.

انتهای پیام/


بابایی کارنامی:‌لزوم اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی در مجلس دوازدهم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیبایی خیره کننده یاسمن معاوی خارج از سریال گیلدخت + عکس