فرمت جدید فوتسال زنان را بشناسید؛/ با اعتراض مدیرعاملان: تصمیم سازمان لیگ وتو شد


فرمت جدید فوتسال زنان را بشناسید؛/ با اعتراض مدیرعاملان: تصمیم سازمان لیگ وتو شد

سومین فصل سوپرلیگ زنان با تغییراتی اساسی برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، دو سالی است که بالاترین لیگ فوتسال زنان، تحت عنوان سوپرلیگ برگزار می‌شود و از کیفیت بالایی هم برخوردار است. لیگی که در فصل نخست با حضور 8 تیم و در سه دور یعنی با انجام 21 بازی برای هر تیم به پایان رسید و در فصل بعد، با انجام دو دور یعنی 14 مسابقه برای هر تیم برگزار شد. اما حالا در فصل سوم برگزاری سوپرلیگ، به نظر می‌رسد شاهد تحولات عظیمی در فرمت برگزاری مسابقات خواهیم بود.

سازمان لیگ فوتسال به ریاست احسان اصولی، ابتدا در نظر داشت در فصل جدید مسابقات را از نام "سوپرلیگ" خارج کرده و "لیگ برتر"، بالاترین سطح فوتسال زنان باشد. آنچه سازمان لیگ در نظر گرفته بود، رقابت تیم‌ها در سه گروه هفت تیمی (متشکل از تمام تیم‌های لیگ برتری و سوپرلیگی) و سپس برگزاری رقابت پلی‌آفی بین تیم‌های صعود کننده از هر گروه بود اما تعدادی از مدیرعاملان باشگاه‌های سوپرلیگی با این تصمیم اصولی و همکارانش مخالفت کردند و بدین ترتیب به نظر می‌رسد مسابقات فوتسال در فصل آتی، به روش دیگری پیگیری خواهد شد.

آنچه مسلم است؛ برگزاری لیگ فوتسال فقط با انجام 14 مسابقه مطابق فصل گذشته، اصلا منطقی نیست و احسان کامیانی به عنوان دبیر سازمان لیگ فوتسال هم به همین دلیل به دنبال راهکاری تازه برای برگزاری مسابقات بود. اما تازه‌ترین راهکار چیست؟ منابع آگاه به خبرنگار "ورزش سه" اطلاع داده‌اند که در جدیدترین تصمیم جمعی، قرار بر این است که 8 تیمی که سال گذشته در سوپرلیگ حضور داشتند؛ کماکان در بالاترین سطح مسابقات باقی بمانند و در حقیقت دو تیم مهرعظام و نواآمل، با وجود قرار گرفتن در رتبه هفتم و هشتم، به رده پایین‌تر سقوط نخواهند کرد. قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر هم به جمع تیم‌های سوپرلیگی اضافه خواهند شد و در واقع فصل جدید رقابت‌ها با حضور 10 تیم پیگیری خواهد شد.

این مسابقات در فصل آتی کماکان تحت عنوان "سوپرلیگ" برگزار می‌شود و هر تیم 18 بار در طول فصل به مصاف حریفان خواهد رفت. در هر صورت تا آغاز فصل جدید مسابقات زنان حدود 3 ماه باقی مانده است و هنوز سازمان لیگ به تصمیمی قطعی نرسیده است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت تصمیم نهایی اصولی و همکارانش در این سازمان چه خواهد بود و لیگ فوتسال زنان با چه فرمتی برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!