به آمریکا توصیه شد که هزینه های ارتش را کاهش دهد: روسیه و چین را نمی توان شکست داد


به آمریکا توصیه شد که هزینه های ارتش را کاهش دهد: روسیه و چین را نمی توان شکست داد

رسانه: از نظر هزینه های دفاعی، ایالات متحده بی رقیب است؛ در همین حال، هیچ چیز تمامیت ارضی آمریکا را تهدید نمی کند.

هریسون کاس، کارشناس دفاعی و امنیت ملی و نویسنده بیش از هزار مقاله در مورد سیاست جهانی، می پرسد: آیا تامین نیازهای ارتش برای بودجه آمریکا بیش از حد سنگین شده است؟ مطلب مربوطه در نشنالاینترست، ایالات متحده منتشر شده است.
بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری تصویب شده توسط کنگره، به بودجه دفاعی ایالات متحده توجه بی سابقه را جلب کرده است. آیا آن خیلی زیاد است؟ پاسخ: بله، ایالات متحده بیش از حد برای ارتش خود هزینه می کند. بیایید فقط ارقام را بررسی کنیم: ایالات متحده تقریباً 900 میلیارد دلار در سال برای دفاع هزینه می کند. در همین حال، چین، بزرگترین تهدید آمریکا و دومین ارتش جهان، کمتر از 300 میلیارد دلار در سال برای دفاع هزینه میکند. و روسیه که واشنگتن دوست دارد آن را بزرگترین تهدید آمریکا بداند، کمتر از 90 میلیارد دلار در سال هزینه دارد. هیچ یک از بیش از 200 کشور روی زمین حتی نمی توانند در هزینه های دفاعی به ایالات متحده نزدیکشوند. البته آمریکا اهداف استراتژیک بزرگی دارد. یک نسل کامل ایالات متحده به عنوان یگانه هژمون در صحنه جهانی به سر بردند. اما هدف برتری سه برابری هزینه نسبت به نزدیکترین رقیب چیست؟
اما این بازهم کافی نیست
بله، ایالات متحده دارای توانمندترین نیروهای مسلح جهان است. بله، واشنگتن قادر است نیروها را در چندین میدان جنگ به طور همزمان مستقر کند. اما آیا ایالات متحده در صورت لزوم می تواند چین را در منطقه هند - اقیانوس آرام به تنهایی با زور وحشیانه مهار کند؟ و آیا واشنگتن می تواند همزمان در برابر چین و روسیه مقاومت کند؟
ایالات متحده برای تحمیل واقعی نظرات خود به تمام جهان، بازهم قدرت آتش کافی ندارد. اما آیا حالا، زمانی که سطح فعلی هزینه ها غیرقابل تحمل است، می توانیم به بودجه نظامی اضافی امیدوار باشیم؟ بنابراین به نظر می رسد کاهش هزینه ها مناسب ترین گزینه باشد.
جغرافیای مطلوب
وظیفه اصلی هر ارتش، تضمین امنیت شهروندان خود است. و اما ارتش ایالات متحده به تلاش بسیار کمی برای انجام این وظیفه نیاز دارد. چرا؟زیرا ایالات متحده از جغرافیای مطلوبی برخوردار است. آمریکا از منابع گسترده و غنی برخورداراست. مرزهای غربی و شرقی ایالات متحده توسط فضاهای اقیانوسی به طول چندین هزار مایل محافظت می شود. در مرزهای شمالی و جنوبی آن، کشورهای ضعیف و دوست وجود دارند. و یک چیزدیگر: ایالات متحده از نظر تعداد سلاح گرم سرانه با فاصله بسیار زیاد،پیشتاز جهان است.
بنابراین، صرف نظر از سطوح فعلی هزینه های نظامی، تمامیت ارضی آمریکا در خطر نیست. اما برای تقویت امنیت داخلی، لازم است بودجه نه برای ناوهای هواپیمابر، نیروهای اعزامی دریایی و بمب افکن هایرادارگریز اختصاص داده شود بلکه برای تقویت نیروهای داخلی: گارد ساحلی، اداره امنیت حمل و نقل، حفاظت از گمرک و مرز و غیره مصرف شود.
منابع محدود
علاوه بر این، حتی منابع آمریکایی نیز نامحدود نیستند. هر دلاری که برایارتش هزینه می شود در سایر زمینه ها از دست می رود: مراقبت هایبهداشتی، آموزش، مبارزه با اعتیاد افسارگسیخته به مواد مخدر و مبارزه با بی خانمانی. و از این گذشته زیرساخت ها، توسعه انرژی پاک، نیمههادی ها... و بسیار چیزهای دیگر هست.
بیایید بودجه نظامی 850 میلیارد دلاری آمریکا را تصور کنیم. به عنوان مثال، من در یک منطقه کلانشهر زندگی می کنم. بودجه سالانه ما 7 میلیارد دلار است. این کافی نیست. شهر ما گرفتار بی خانمانی و جنایتاست، جاده ها آشفته است و آتش نشانان و پلیس کمبود بودجه دارند. و اینلیست ادامه دارد. تنها یک میلیارد دلار از 850 میلیارد دلاری که صرف ارتش می شود، وضعیت شهر ما و به همراه آن وضعیت صدها هزار شهروند آمریکایی را به طرز چشمگیری بهبود می بخشید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

54 کیلوگرم شمش طلا فروخته شد