شکست و اختلاف با آمریکا میراث نتانیاهو است


شکست و اختلاف با آمریکا میراث نتانیاهو است

یک سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید شکست راهبردی هفتم اکتبر و ایجاد اختلافات با آمریکا نتیجه رویکرد نتانیاهو در جنگ علیه غزه است.

کریس کونز، سناتور آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص رویکرد و سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «در حال حاضر میراث او یک شکست بزرگ، راهبردی و دفاعی در هفتم اکتبر و همچنین ایجاد یک گسست واقعی در روابط طولانی و مستحکم بین آمریکا و اسرائیل است».

به گزارش پولیتیکو، این سناتور آمریکایی که یکی از مهم‌ترین متحدان جو بایدن است در ادامه گفت که میراث نتانیاهو می‌توانست «دستیابی به امنیت منطقه‌ای و صلح برای اسرائیل » باشد.

شکست و اختلاف با آمریکا میراث نتانیاهو است

گفتنی است، روابط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو در هفته‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، زیرا بایدن در میانه فشار‌ها و انتقادات داخلی تحویل بمب‌های سنگین به اسرائیل را متوقف کرده و هشدار داده است که در صورت حمله تمام عیار به شهر رفح در جنوب غزه، ارائه سایر تسلیحات و مهمات را نیز ممکن است متوقف کند.نتانیاهو نیز به نوبه خود هشدار‌های بایدن را نادیده گرفته و اخیرا در ویدئویی صریحا اعلام کرده است که «اگر لازم باشد به تنهایی می‌ایستیم».

بروس ریدل، کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز و مشاور چهار رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ادامه حمایت از تل‌آویو برای بایدن خطر افزایش انزوای دیپلماتیک را در پی دارد و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود، می‌تواند پیامد‌های سیاسی بزرگ‌تری نیز داشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برخـورد میکـسر با یک ساخـتمان در خیابان سیمون بولیوار تهران + عکس