خسارت 210 میلیون دلاری به زیر ساخت‌های آب و فاضلاب غزه


خسارت 210 میلیون دلاری به زیر ساخت‌های آب و فاضلاب غزه

حملات رژیم اسرائیل به زیرساخت‌های آب و فاضلاب غزه ۲۱۰ میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

خسارت 210 میلیون دلاری به زیر ساخت‌های آب و فاضلاب غزه

به گزارش راهبرد معاصر، آژانس کمک رسانی آکسفام گزارش داد که ارزیابی‌های شرکت آب شهرداری‌های ساحلی (CMWU) نشان می‌دهد که حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون دست کم ۲۱۰ میلیون دلار به سیستم‌های آب و فاضلاب غزه خسارت وارد کرده است. این شرکت بر اساس بررسی‌های میدانی و داده‌های جمع‌آوری‌شده از کارکنان خود در ۲۵ منطقه شهرداری این برآورد را به دست آورد.

مونتر شوبلاق، مدیر عامل CMWU، گفت: "کل سیستم‌های آبرسانی و مدیریت فاضلاب در حال فروپاشی کامل هستند، زیرا خسارت بسیار گسترده است."

وی ادامه داد: هیچ نیرویی برای راه اندازی چاه‌های آب، آب شیرین کن‌ها و تصفیه خانه‌های باقیمانده فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب سرریز شده است. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم، اما وضعیت ناامیدکننده است.»


آکسفام می‌گوید غزه در آستانه شیوع اپیدمی مرگبار است

این نهاد جهانی زنگ خطر شیوع بیماری‌های مرگبار در غزه را به صدا درآورده است و می‌گوید که تهاجم رژیم اسرائیل به رفح "ترکیب کشنده‌ای از ازدحام بیش از حد جمعیت، فاضلاب و گرسنگی" است.

کارکنان آکسفام در غزه انبوهی از زباله‌های انسانی و رودخانه‌های فاضلاب را در خیابان‌ها توصیف می‌کنند. آنها گفتند که مردم نیز آب کثیف می‌نوشند در حالی که کودکان توسط حشرات در اطراف فاضلاب گزیده می‌شوند. این موسسه خیریه هشدار داد که همه اینها شرایط را برای شیوع بیماری‌های همه گیر از جمله هپاتیت A و وبا فراهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این وضعیت با تهاجم رژیم اسرائیل به رفح بدتر شده است.

سالی ابی خلیل، مدیر خاورمیانه آکسفام، گفت: «حمله نظامی اسرائیل به رفح می‌تواند ویرانگر باشد، نه تنها به دلیل خطر تلفات گسترده غیرنظامیان، بلکه به دلیل عواقب تعداد زیادی از مردم که مجبور به جابه‌جایی می‌شوند.»/ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...