قیمت طلا / طلای جهانی گوش به زنگ شد


قیمت طلا / طلای جهانی گوش به زنگ شد

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۱۴ مه) ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده بودند که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

بهای هر اونس طلا در ۲۳۳۵ دلار و ۹۳ سنت ثابت بود. قیمت شمش در روز دوشنبه یک درصد کاهش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۴۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

تمرکز بازارها در این هفته بر روی داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه و به دنبال آن داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه، خواهد بود. بر اساس گزارش بانک فدرال رزرو نیویورک، آمریکایی‌ها ماه گذشته خود را برای فشارهای تورمی به طور کلی در چند سال آینده و تسریع افزایش قیمت مسکن آماده کردند.

اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بانک مرکزی هند اعلام کرد که سهم طلا در ذخایر خارجی هند افزایش یافته است و از ۷.۳۷ درصد در پایان سپتامبر به ۸.۱۵ درصد در پایان مارس افزایش یافت.

قیمت طلا / طلای جهانی گوش به زنگ شد

شورای سرمایه گذاری جهانی پلاتین اعلام کرد کسری جهانی پلاتین در سال ۲۰۲۴ بیشتر از انتظار بود که به دلیل کاهش عرضه از معادن در آفریقای جنوبی و روسیه خواهد بود. شرکت متالز فوکوس اعلام کرد که انتظار می‌رود میانگین قیمت‌های پلاتین، پالادیوم و رودیوم امسال در مقایسه با سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۸.۲۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۹۹ دلار و ۷۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۶۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...