فوت و فن دلمه برگ مو؛ تا فصلشه درست کن امروز لذت ببر


فوت و فن دلمه برگ مو؛ تا فصلشه درست کن امروز لذت ببر

فصل فصل برگ مو و دلمه های خوشمزه آن است. در اینجا ترفندهایی داریم که حسابی غذایتان خوشمزه و زیبا شود.

به گزارش وقت صبح، درست کردن دلمه برگ مو نیاز به رعایت نکات وفوت وفنهایى دارد که اکر با آنها آشنا نباشید، مزه غذاى شما آن طور که باید خوشمزه نخواهد شد.

اول بگوییم که راز خوشمزه شدن دلمه برى مو استفاده از سبزى هاى مختلف است.

براى تهیه این غذا باید از سبزى هایى مثل گشنیز، جعفری، نعنا و ترخون تازه و خرد شده استفاده کنید.

برخی افراد برای مزه دار کردن دلمه از مقداری پیازچه و برگ پیازچه خرد شده نیز استفاده می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که قبل از خرد کردن سبزى دلمه حتما ساقه هاى ضخیم و کلفت را جدا کنید.

با برگ‌های کوچک چگونه دلمه بپیچیم

اگر برگ‌ها از اندازه استاندارد کوچک‌تر بود و موقع بستن دلمه به مشکل برخوردید، می‌توانید خیلی راحت دو عدد برگِ کوچک را کنار هم بگذارید و دلمه را ببندید.

زمانی که دلمه را کامل داخل قابلمه چیدید و آب را اضافه کردید، تعدادی برگ مو را روی دلمه‌ها بچینید و یک ظرف (پیش دستی یا بشقاب پهن) را روی دلمه‌ها بگذارید. این‌گونه بهتر پخته می‌شود.

مقدار آب مورد نیاز برای پخت دلمه

زمانی که دلمه‌ها را داخل قابلمه چیدید، آب را به‌اندازه‌ای می‌ریزید که از دلمه‌ها بالاتر نیاید. اگر حین پخت حس کردید آب کم است، می‌توانید یا آب اضافه کنید یا اینکه آبلیمو، نمک و شکر را مخلوط کرده و به این مجموعه اضافه کنید.

زمانی که این مخلوط به‌طور کامل به خورد غذای شما رفت، هم دلمه بهتر می‌پزد هم طعم بهتری به دلمه می‌دهد.

مواد غذایی دیگری که می‌توانید به دلمه اضافه کنید

برای مقوی‌تر شدن دلمه می‌توانید مغز گردوی دندانه شده داخل مایه دلمه بریزید. اگر دوست دارید دلمه شما ترش شود، از زرشک داخل مایه دلمه استفاده‌ کنید.

برای ترش شدن دلمه اگر در فصل بهار هستید، هسته تعدادی گوجه‌سبز را بگیرید و هنگام چیدن دلمه در قابلمه لایه به لایه گوجه‌سبز را اضافه کنید تا هنگام تبخیر آب، ترشی گوجه‌سبز به خورد دلمه‌ها برود.

برگ مناسب دلمه برگ مو

یکی از مهم‌ترین نکات دلمه برگ مو، انتخاب برگ مناسب است. برگ‌های ضخیم و تیره طعم و رنگ غذای شما را نابود می‌کند. هرچه برگ نازک‌تر باشد هم طعم بهتری دارد.

البته اگر برگ شما کمی ضخیم است، می‌توانید بیشتر در آب جوش برگ را بجوشاید تا نرم‌تر شود.

تردتر شدن دلمه برگ مو

اگر می‌خواهید دلمه شما ترد شود که هنگام گاز زدن لذت بیشتری از غذا ببرید، بعد از آماده شدن دلمه، آنها را به‌مدت ۳ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. اما به‌دلیل اینکه مایکروویو اشعه دارد و برای سلامتی مضر است، می‌توانید از فر یا توستر استفاده ‌کنید.

تزئین دلمه برگ مو

پیشنهاد ما برای تزئین دلمه برگ مو این است که پس از اتمام کار پیاز داغ نگینی و یا زرشک سرخ شده را خیلی کم روی دلمه‌ها بریزید. نه آنقدری که طعم دلمه برگردد فقط قدری بریزید که هارمونی رنگ سبز دلمه با رنگ قرمز و طلایی زرشک و پیاز، سفره شما را رنگی کند.

منبع: چی شی، اکالا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجروح شدن 3 کارگر بر اثر ریزش دیوار