روند افزایش زخمی های صهیونیست پس از حمله حماس در گذرگاه رفح


روند افزایش زخمی های صهیونیست پس از حمله حماس در گذرگاه رفح

اقتصادنیوز: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سرباز در حمله حماس به منطقه گذرگاه رفح اذعان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس هر روز چندین بار خمپاره‌هایی را به نیروهای ما در منطقه گذرگاه‌ها و محور نتزاریم شلیک می‌کند. دوشنبه مثل حادثه اخیر منطقه کرم ابوسالم که به کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود، حماس بار دیگر توانست حمله‌ای را به منطقه گذرگاه رفح انجام بدهد که منجر به زخمی شدن ۱۰ نفر شد که حال سه نفر از آن‌ها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعته گذشته در نوار غزه ۵۰ تن از نیروهایش از سرباز و افسر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه هفته گذشته، از ساکنان بخش‌هایی از رفح خواست که آن را تخلیه کنند و به وضوح اعلام کرد که تل‌آویو در حال پیش بردن حمله‌ شدید علیه این شهر است که تعداد کثیری از فلسطینی‌های غزه مجبور به پناه گرفتن در آن شده‌اند.

خبر مرتبط
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: اسرائیلی ها بدون هشدار قبلی امدادگران را می کشند!/ تاکنون چند امدادگر کشته شده است؟

اقتصادنیوز: دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه شنبه) اعلام کرد از اکتبر گذشته میلادی و در دست کم هشت حمله هوایی علیه نیروهای امدادی و گروه‌های کمک رسان، ۳۱ امدادگر در غزه کشته یا زخمی شده‌اند.

جمعیت فعلی این شهر حدود ۱.۵ میلیون نفر است و مشخص نیست که آن‌ها پس از تخلیه این منطقه قرار است کجا پناه بگیرند.

نهادهای مردمی هشدار داده‌اند که مردم رفح و کسانی که از دیگر بخش‌های غزه آواره شده‌اند، در صورت بمباران شدید این شهر توسط رژیم صهیونیستی، دیگر جایی برای رفتن ندارند.

خبر مرتبط
هشدار نیروهای مسلح یمن به آمریکا و اسرائیل/ عملیات نظامی بی‌سابقه در صورت تداوم تجاوز به غزه

انصارالله یمن به اسرائیل و آمریکا هشدار داد که در صورت ادامه حملات به غزه، با عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شوند.

اما رژیم صهیونیستی با وجود هشدار متحدان خود،‌ از جمله آمریکا،‌ بر حمله به رفح پافشاری کرده است.

در جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و تقریبا ۸۰ هزار نفر در شرایطی که ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آمده و کمبود شدیدی برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، مجروح شده‌اند.

این جنگ موجب آواره شدن داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه در میان کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است. ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب‌ دیده یا ویران شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم