دولت فراموش نکند مسکن ملی متعلق به قشر ضعیف جامعه است


دولت فراموش نکند مسکن ملی متعلق به قشر ضعیف جامعه است

به گزارش رکنا، در پی تصمیم خلق الساعه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری واحدهای ساخته شده مسکن ملی واوان اسلامشهر، پروژه مآب سازه به مردم، به شرط پرداخت پول مشاعات از سوی متقاضیان، که رکنا...

به گزارش رکنا، در پی تصمیم خلق الساعه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری واحدهای ساخته شده مسکن ملی واوان اسلامشهر، پروژه مآب سازه به مردم، به شرط پرداخت پول مشاعات از سوی متقاضیان، که رکنا در گزارش « می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها! » به آن پرداخته بود؛ واکنش های کم و بیش مشابهی را بین نمایندگان مردم برانگیخت.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم جدید وزارت راه مبنی بر لزوم پرداخت هزینه مشاعات از سوی متقاضیان مسکن ملّی به خبرنگار پارلمانی رکنا اظهار داشت: فراموش نکنیم که در حال ساخت برای قشر ضعیف جامعه هستیم.

سخنگوی‌ کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، اظهار داشت: من از چگونگی توافقنامه اولیه بین متقاضیان و دولت بی خبرم. اگر چنین بندی (پرداخت پول مشاعات) قید نشده که اساساً مطالبه دولت غیر قانونی است اما در غیر این صورت، باز هم فراموش نکنیم که این طرح باید متناسب با دارایی مردم باشد و از آنجا که متقاضیان مسکن ملّی از اقشار ضعیف جامعه هستند، دولت باید رعایت حال مردم را بکند و وضعیت معیشت متقاضیان را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: دهک‌ های بالای جامعه که مشکل مسکن ندارند و با اجاره‌های 20، 30 و 50 میلیونی هم مشکلی ندارند ولی دولت این خانه‌ها را برای افراد ضعیف در نظر گرفته است تا بتواند هم بازار مسکن را به تعادل برساند و هم رویای خانه‌دارشدن برای دهک‌های پایین را واقعی کند.

زنگنه یادآور شد: این موضوع تا به یک مسئله جدی تبدیل نشده، دولت باید تدبیر کند.


دولت فراموش نکند مسکن ملی متعلق به قشر ضعیف جامعه است

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم