نمایش کیفیت وسطح سلامت بانکداری


نمایش کیفیت وسطح سلامت بانکداری

بانک ایران زمین در سال های اخیر تلاش کرده تا با استراتژی‌های دقیق بر سه محور ایجاد ارزش افزوده، واگذاری دارایی و افزایش سرمایه بانک ایران زمین را متحول کند. این تدوین گری از سال های قبل شروع شده و بانک توانسته از برخی از چالش های گذشته رهایی...

بانک ایران زمین در سال های اخیر تلاش کرده تا با استراتژی‌های دقیق بر سه محور ایجاد ارزش افزوده، واگذاری دارایی و افزایش سرمایه بانک ایران زمین را متحول کند. این تدوین گری از سال های قبل شروع شده و بانک توانسته از برخی از چالش های گذشته رهایی پیدا کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ایران زمین اخیرا گزارش سال 1398 را منتشر کرده که نشان می دهد که دارای سلامت بانکی مناسبی برخوردار بوده وبا وجود برخی از مشکلات در حوزه های مختلف از جمله آن ها تدوین گری که بسترسازی مناسب برای آینده درخشان است خوب عمل کرده است .

کاهش نرخ سه درصدی نرخ قیمت پول تمام شده پول با توجه به رشد هفتاد درصدی سپرده های دیداری نسبت به سال 1397 که نشان از کاهش هزینه و سودآوری بالاتری داشت. علاوه بر این میانگین سود پرداختی به سپرده های بلندمدت و استفاده از ظرفیت سپرده پذیری در بازار بین بانک هم نشان از بهبود شرایط دارد.

نمایش کیفیت وسطح سلامت بانکداری

و از همه مهمتر اینکه نسبت مطالبات غیر جاری به مانده تسهیلات یا همان NPL کاهش 12 درصدی داشته که به معنی سلامت بانکی و کیفیت سودآوری این بانک در این دوره بوده و نشان می دهد که این بانک در آن سال ها تلاش مضاعفی داشته تا علاوه بر رضایت مشتریان ، به سلامت کاری هم توجه ویژه داشت. در آن دوران و بعد از آن، یکی از اقدامات ضروری و بسیار با اهمیت بانک، تدوین خروج از زیان بانک بود که بر اساس سه رکن محوری ایجاد ارزش افزوده، واگذاری دارایی های انتقالی که بیش از 60 درصد از مجموعه دارایی های بانک را شامل می شود و همچنین اصلاح ساختار سرمایه بانک از طریق افزایش سرمایه است.

همان گونه که از جداول زیر پیداست، بانک ایران زمین در این دوره های مالی شرایط خوبی در صنعت بانکداری داشته و تلاش کرده که عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارد. سهم تسهیلات بانک ایران زمین از کل صنعت در سال های 1396 تا 1398 حدود 2 درصد بود که نسبت به سال قبل آن 12.7 درصد رشد داشته است.

نمایش کیفیت وسطح سلامت بانکداری


سپرده بانکی هم در این سال ها حدود 1.22 درصد از کل صنعت بود که در مقایسه با سال قبل از آن 5.2 درصد رشد داشته است.

نمایش کیفیت وسطح سلامت بانکداری


در سال های بعد ، بانک گام های مختلفی برداشت یکی از آن ها راه اندازی سامانه فراز بود. در دی ماه سال 1399 بود که مدیرعامل بانک ایران زمین در مراسم آغاز به کار آزمایشی پلتفرم "فراز" با اشاره به تلاش هایی که در سال های گذشته در راستای راه اندازی بانکداری دیجیتال در این بانک انجام شده است، اظهار داشت: گذر از بانکداری سنتی و الکترونیک برای نظام بانکی یک ضرورت است. در ماه های اخیر و با شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم که اگر بانکداری دیجیتال به صورت کامل راه اندازی شده بود، ما شاهد بسیاری از مشکلات و خطرات ناشی از حضور مردم در شعب نبودیم. در واقع ما با راه اندازی این پلتفرم به دنبال ابزار و زیرساختی فراتر از یک بانک بودیم تا هم مشتریان خرد و هم کسب و کارها نوین بتوانند فعالیت های خود را در بستر آن انجام دهند.

لازم به ذکر است آن طور که مسئولان بانک ایران زمین گفته اند، راه اندازی فراز قدم اول این بانک برای ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال بوده و قدم بعدی این بانک، هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

امسال هم این بانک طرح تسهیلاتی کارت اعتباری انتخاب پلاس را رونمایی کرده که با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه شد.

لیلا فریادرس

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لیست خریدهای پرسپولیس فاش شد